الهام علی‌اف

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان گفت، امیدوار است که در سال ۲۰۲۳ شاهد پیشرفتی در روند عادی‌سازی روابط میان کشورش با ارمنستان باشد.

به گزارش ایران‌پژواک از خبرگزاری تاس، الهام علی‌اف در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه عنوان داشت: امیدوارم در سال ۲۰۲۳ پیشرفتی را در روند عادی‌سازی روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان شاهد باشیم. حداقل بنده برای چنین پیشرفتی امیدوارم.

وی ضمن تشکر از دولت روسیه و وزیر خارجه این کشور به دلیل حضور فعالشان در این روند افزود: به نظر بنده روسیه به عنوان دوست، متحد و همسایه نقش ویژه‌ای را در ارتقای روند عادی‌سازی روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ایفا می‌کند.

علی‌اف خاطرنشان کرد: تلاش‌های عمده برای ایجاد روابط میان باکو و ایروان سال گذشته میلادی انجام شد. اسناد مربوط به صلح آتی تنظیم و گفته شد که شناخت متقابل حاکمیت و تمامیت ارضی میان این دو کشور مساله‌ای است که باید صلح را براساس آن‌ پیش ببریم.

وی در پایان افزود: به هر حال ما به صورت مثبت و سازنده با طرف ارمنستانی و روسی خود به عنوان دوست و همسایه همکاری خواهیم کرد تا این صفحه از نفرت را به پایان برسانیم و صلح را به قفقاز جنوبی بازگردانیم.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان، دو کشور منطقه قفقاز اوایل دهه ۱۹۹۰ در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، برای کنترل منطقه مورد مناقشه قره‌باغ با یکدیگر درگیر شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی