تعرفه های پزشکی

معاون سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه اگر تعرفه‌های پزشکی عادلانه تعیین نشود پدیده‌هایی مانند زیرمیزی و دریافت مبالغ غیررسمی و خارج از تعرفه زیاد می‌شود گفت: این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

به گزارش ایران‌پژواک، مهدی رضایی معاون سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه سرانه بیمه باید با هزینه ها همخوانی داشته باشد اظهار داشت: معتقد هستیم این توازن باید برقرار باشد و حق بیمه مصوب باید با هزینه هایی که به بیمه تحمیل می شود تناسب داشته باشد. نکته دوم اینکه آیا تعرفه‌های مصوب متناسب با قیمت روز و تمام شده از سوی جامعه پزشکی است یا خیر؟ ما معتقدیم باید به یک نقظه مشترک قیمت تمام شده و منصفانه با جامعه پزشکی برسیم وگرنه عدم توافق منجر به بروز پدیده های نامتعارف می شود.

رضایی با اشاره به اینکه اگر تعرفه های پزشکی عادلانه تعیین نشود پدیده هایی مانند زیرمیزی و دریافت مبالغ غیررسمی و خارج از تعرفه زیاد می شود گفت: این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کند. به طور مثال ویزیت متخصص ۱۲۰ هزار تومان تعیین شده است و فرد پس از مراجعه به مطب ۲۰۰ هزار تومان دریافت می شود که در این صورت بیمار ۸۰ هزار تومان از جیب پرداخت کرده است که این مبلغ خارج از بیمه بوده است و مازاد پرداخت شده است.

وی گفت: معتقدیم برای حل این معضل باید توافق صورت بگیرد که در حال حاضر شورای عالی بیمه مرجع تصمیم گیری در این خصوص است، ما معتقدیم آنچه مورد توافق شورای عالی بیمه قرار گرفت مبنای تعرفه بوده است که اگر مورد توجه قرار می گرفت فصل الخطاب بود. امیدوار بودیم آن مصوبه به تایید سازمان برنامه و بودجه و هیات دولت قرار می گرفت.

معاون سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه ها اکنون با کسری بودجه مواجه هستند اما باید با حمایت دولت کسری بودجه جبران می شد و تعرفه پزشکان نیز واقعی تصویب می شد زیرا نمی توان این دو مقوله را بهم گره زد. جامعه پزشکی با این موضوع به سمت خدمات القایی و دریافت هزینه های اضافی خواهد رفت و دود این موضوع به چشم مردم می رود.

وی ادامه داد: در صورتی که تعرفه گذاری به درستی صورت نگیرد پزشکان به این تعرفه عمل نمی کنند و باعث می شود در بخش دولتی جراحی های پیچیده و سخت نیز با چالش مواجه شوند.

رضایی با بیان اینکه تعرفه شورای عالی بیمه آبان ماه سال قبل مورد توافق طرفین قرار گرفت ۴۰ درصد بود که این رقم در مسیر تصویب دستخوش تغییر شد و به ۲۵ درصد تقلیل یافت لذا معتقدیم همان تعرفه مورد توافق باید مبنا قرار می گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی