• ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
  • کد خبر: 32724
رضامراد صحرایی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: با تمهیدات و پیگیری‌های انجام شده از مجموع دانشگاه فرهنگیان و استخدامی‌های جدید ۷۵ هزار معلم در سال تحصیلی جدید به مجموعه آموزش و پرورش افزوده خواهد شد.

به گزارش ایران‌پژواک، رضامراد صحرایی اظهار کرد: تمام زیرساخت‌ها در دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاه معلم‌پرور باید تقویت شود.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان تا ۲۰۰ هزار دانشجومعلم افزود: متاسفانه در حال حاضر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۵۰ هزار دانشجو است و بدون تقویت و توسعه زیرساخت‌های موجود مانند خوابگاه، فضای آموزشی‌ و... ۱۰۰ هزار دانشجو را در آن گنجانده‌ایم.

صحرایی سرانه آموزشی در کشور را بسیار پایین اعلام کرد و توضیح داد: در سال تحصیلی جاری درصد قابل توجهی از مدارس کشور با کلاس‌های بالای جمعیت ۴۰ دانش‌آموز تحصیل می‌کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به مرمت و بازسازی دارد که در حال پیگیری رفع مشکلات در این حوزه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز استخدام معلم در آموزش و پرورش جهت جبران بخشی از کمبودها از مجموع دانشگاه فرهنگیان و استخدامی‌های جدید ۷۵ هزار معلم در سال تحصیلی جدید به مجموعه افزوده خواهد شد.

صحرایی تاکید کرد: از آنجایی که تعلیم و تربیت نسل آینده وابسته به آموزش و پرورش است، تمام تلاش خود را جهت رفع مشکلات در این حوزه خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی