بورس

بازار سهام در هفته گذشته در ادامه روند رو به رشد هفته های اخیر رشد ۶.۳درصدی داشت و چشم انداز آن برای هفته آینده هم صعودی به نظر می رسد.

به گزارش ایران‌پژواک، روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت، شاخص کل بورس کاهش ۳۶۵۹ واحدی، معادل ۰.۱۵ درصد و شاخص هم وزن افزایشی برابر ۱۰۴۹۱ واحد معادل ۱.۲۴ درصد ثبت کرد. در کل هفته گذشته هم شاخص کل رشد ۶.۳ درصدی داشت. در انتهای هفته قبل نیز مانند چهارشنبه، شاخص کل منفی شد و انتظار رشد شارپ از شاخص کل وجود نداشت و انتظارات مبتنی بر روند صعودی متعادل بود. ولی رشد نرخ دلار در روزهای تعطیل انتهای هفته قبل سبب شد شاخص شتابان به رشد خود ادامه دهد.

چهارشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به صنایع خودرو، انبوه سازی و نفتی و بیشترین خروج پول مربوط به گروه‌های شیمیایی، چند رشته‌ای صنعتی و فلزات اساسی بود. ابتدای هفته صنایع دلاری مانند پتروشیمی و فلزات اساسی رشد شارپی داشتند و در انتهای هفته و با کاهش نرخ دلار، منفی معامله می‌شدند.

با وجود روند اصلاحی بازار، بیش از ۱۶۰۰میلیارد تومان ورود پول حقیقی به بازار رقم خورد و به نظر می‌رسد هنوز هم نمادهای کوچک بازار مورد توجه خواهند بود. فروش حقوقی‌ها ۲۶۰۰ میلیارد تومان و خرید آن‌ها ۱۸۰۰ میلیارد تومان است. ارزش معاملات خرد به ۲۳.۷ همت رسیده و خروج پول از صندوق با درآمد ثابت برابر ۲۲۰ میلیارد تومان بوده است.صندوق‌های اهرمی در انتهای بازار منفی شدند و به نظر می‌رسد در ابتدای هفته بعد حجم عرضه‌ها بیشتر شود.

مسیر بازار در هفته آتی

نردیکی به مجامع، رقابت قابل توجه محصولات پتروشیمی و فلزات اساسی و انتظارات تورمی اجازه اصلاح قابل توجه به بازار نمی‌دهد. به نظر می‌رسد هفته آتی کمی با عرضه بیشتر آغاز شده و به تدریج روند شتابان تقاضا ادامه یابد. صنایع ریالی با توجه به انتظار برای افزایش نرخ، بیشتر در معرض توجه خواهند بود.

با توجه به افزایش نرخ بهره در جلسه فدرال رزرو احتمالاً در هفته آتی قیمت‌های جهانی نزولی باشد و همین امر سبب واگرایی شاخص کل و هم وزن خواهد بود. بنابراین باز هم انتظار می‌رود درهفته پیش رو شاخص هم وزن و کل هر دو صعودی باشند، ولی رشد شاخص هم وزن بیشتر باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی