• ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
  • کد خبر: 32891
اینترنت

میانگین سرعت اینترنت در هر کشور به طور قابل توجهی در سراسر جهان متفاوت است. به طور کلی، کشورهای ثروتمندتر تمایل دارند سرعت اینترنت بهتری داشته باشند، زیرا می توانند پول بیشتری را در زیرساخت های خود سرمایه گذاری کنند. به عنوان مثال، کشورهای اروپا و آمریکای شمالی تمایل دارند میانگین سرعت اینترنت بالاتری نسبت به سایر نقاط جهان داشته باشند.

به گزارش ایران‌پژواک، کشورهای در حال توسعه به دلیل کمبود منابع و سرمایه گذاری، اغلب در تلاش هستند تا با سایر نقاط جهان در ارتباط با سرعت اینترنت همراه باشند. به عنوان مثال، بسیاری از کشورهای آفریقایی از سرعت پایین اینترنت به دلیل زیرساخت های ناکافی و کمبود سرمایه گذاری رنج می برند. علاوه بر این، برخی از مکان‌های دورافتاده و روستایی در سراسر جهان به دلیل دور بودن از مراکز اصلی یا مراکز جمعیتی ممکن است از سرعت پایین رنج ببرند.

عوامل دیگری مانند رقابت بین ارائه دهندگان نیز در سرعت اینترنت در برخی کشورها نقش دارند. هنگامی که رقابت بین ارائه دهندگان بیشتر باشد، قیمت ها پایین تر می شوند و سرعت می تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد. با این حال، پیشرفت‌های فناوری مانند فناوری ۵G می‌تواند برای برخی کشورها تغییر کند و به آنها اجازه می‌دهد بر بسیاری از کشورهای دیگر از نظر سرعت و در دسترس بودن اینترنت غلبه کنند. در نهایت، دلایل متفاوت بودن میانگین سرعت اینترنت در کشورها به شرایط اقتصادی، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و بازارهای رقابتی بازمی‌گردد.

کشورهایی که سریع ترین سرعت اینترنت را دارند عبارتند از: موناکو، سنگاپور، شیلی، هنگ کنگ، چین، سوئیس، فرانسه، دانمارک، رومانی و تایلند. کشوری که سریع‌ترین سرعت اینترنت را دارد موناکو با میانگین سرعت اینترنت ۳۱۹.۵۹ مگابیت بر ثانیه است. سنگاپور با میانگین سرعت اینترنت ۳۰۰.۸۳ مگابیت بر ثانیه، دومین سریعترین سرعت اینترنت را دارد. شیلی با میانگین سرعت اینترنت ۲۹۸.۵ مگابیت بر ثانیه سومین سریعترین اینترنت را دارد. هنگ کنگ با متوسط سرعت اینترنت ۲۹۲.۲۱ مگابیت بر ثانیه چهارمین سریع ترین اینترنت جهان را دارد. چین با متوسط سرعت اینترنت ۲۸۰.۰۱ مگابیت بر ثانیه پنجمین سریعترین اینترنت را دارد. سوئیس با متوسط سرعت اینترنت ۲۷۹.۸ مگابیت بر ثانیه، ششمین سریع ترین اینترنت جهان را دارد. فرانسه با متوسط سرعت اینترنت ۲۷۱.۳۳ مگابیت در ثانیه، هفتمین اینترنت سریع است. دانمارک با متوسط سرعت اینترنت ۲۷۰.۲۷ مگابیت بر ثانیه، هشتمین اینترنت پرسرعت جهان است. رومانی با میانگین سرعت اینترنت ۲۶۰.۹۷ مگابیت بر ثانیه نهمین سریعترین سرعت اینترنت را دارد. تایلند با میانگین سرعت اینترنت ۲۶۰.۵۴ دهمین سرعت اینترنت در جهان است.

دانلود فیلم در این کشور سه ثانیه طول می‌کشد!

همان‌طور که گفته شد، کشوری که سریعترین اینترنت در جهان را دارد موناکو با میانگین سرعت اینترنت ۳۱۹.۵۹ مگابیت بر ثانیه است. این کشور کوچک اروپایی توانسته است از زیرساخت های سطح بالای خود استفاده کند و اتصال به اینترنت را به سطح جدیدی برساند. این سرعت اینترنت به کسب‌وکارها و سازمان‌های دولتی موناکو این امکان را می‌دهد تا از سرعت‌های ارتباطی سریع‌تر، آپلود و دانلود سریع‌تر و خدمات میزبانی وب مطمئن‌تر نسبت به سایر کشورها استفاده کنند. علاوه بر این، سرعت‌های بالا در توسعه بخش مالی موناکو و اقتصاد دیجیتال آن مشارکت داشته و از نظر نوآوری‌های تکنولوژیکی نسبت به سایر کشورها برتری داشته است. اتصال سریع همچنین از صنعت سرگرمی دیجیتال پر رونق، از جمله خدمات بازی و پخش پشتیبانی می کند.

طبق جدیدترین گزارش اسپیدتست، میانگین سرعت اینترنت در ایران ۲۴.۵۵ مگابایت بر ثانیه است که کشورمان را در رتبه ۱۴۵ در جهان قرار داده‌است.

دانلود فیلم در این کشور سه ثانیه طول می‌کشد!

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی