• ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
  • کد خبر: 32898
ویلا

خرید ویلا یکی از مهم ترین اقداماتی است که افراد برای اهداف مختلف آن را خریداری می کنند. این اهداف ممکن است تفریحی و تجاری یا حتی سرمایه گذاری باشند.

گزارش آگهی/ یکی از سوالات مهم و بنیادی که در مورد خرید ویلا وجود داشته در مورد نوع ساخت آن، مکان آن و یا حتی نوع خود ویلا بوده است. به عنوان مثال نوع ساخت ویلا به شخصی ساز و مستقل بودن آن اشاره دارد که برای بسیاری از خریداران سوال است که ویلا مستقل خریداری کنند یا شخصی ساز ؟ یا حتی ویلای شخصی ساز و مستقل چیست ؟ چه تفاوتی دارند ؟ و یا حتی چه مزایا و معایبی دارند ؟ ما در این مقاله می خواهیم به تمام سوالات شما پاسخ دهیم.

ویلای شهرکی چیست ؟

این نوع ویلا ها به مجمع های آپارتمانی شباهت دارند و همانطور که از نامشان پیدا است در یک محدوده در کنار هم قرار دارند. به شما پیشنهاد می کنیم که اگر جزو افرادی هستید که از شلوغی و رفت و آمد خوشتان میاید و از آن لذت می بردید، ویلای شهرکی مناسب شما نیست. این نوع ویلا ها معمولا مناسب افرادی است که طرفدار آرامش هستند و فضای های خلوت و ساکت را دوست دارند.

ویلای شهرکی چه امکاناتی دارد ؟

در همین ابتدا به شما بگوییم که خیالتان از امکانات ویلا های شهرکی ریخت باشد. زیرا اکثریت آن ها دارای پارک، استراحتگاه مهمان، خیابان کشی اصولی می باشند. این نوع ویلا ها در مناطقی بنا شده اند که مرکز شهر و خدمات رفاهی و سرگرمی نزدیک هستند. علاوه بر این داخل این شهرک ها نیز فروشگاه هایی جها خرید وجود دارد. فضای سبز مشترک هم امکانات دیگر این ویلا ها محسوب می شود. شهرک ها هیئت مدیره دارند و یک سری قوانین مقرارتی دارند که بر آن ها ناظر هستند تا آسایش ساکنین شهرک را حفظ کنند. همه افراد باید این قوانین را رعایت کنند و در این شرایط شما باید توجه داشته باشید که اگر نمی خواهید این قوانین را رعایت کنید باید خرید ویلای شهرکی را از بین گزینه های خود خط بزنید. لازم به ذکر است که امکانات این نوع ویلا ها تضمین شده تر بوده و حتما دارای امکاناتی همچون آب، برق و گاز هستند.

امنیت ویلا های شهرکی

حال سراغ مهم ترین مورد یعنی امنیت می رویم. درمورد امنیت این نوع ویلا ها باید به شما بگوییم که از آنجایی که ویلا های شهرکی دارای حراست و نگهبان هستند امنیت 24 ساعته با حضور آن ها فراهم بوده و در این نوع ویلا ها رفت و آمد چک می شود که حتی در بعضی از آن ها نیز کارت مهمان صادر می شود.

چند مورد دیگر از مزیت های ویلا های شهرکی :

- تمام مجوز های لازم توسط سازنده شهرک اخذ شده است.

- افراد متخصص از فضای سبز این منطقه نگهداری می کنند.

- با توجه ب قوانین و مقررات وضع شده آرامش و امنیت برقرار است.

- این نوع ویلا ها در مقایسه با ویلا های دیگر قیمت پایین تری دارند.

- با توجه به اینکه سازنده شهرک برای سرمایه گذاری قطعه زمین مناسب برای ساخت ساز را انتخاب کرده پس در نتیجه خیال شما بابت کیفیت و کاربری زمین راحت خواهد بود.

ویلای مستقل و شهرکی چه تفاوتی با هم دارند ؟

ویلا مستقل چیست ؟

این نوع ویلا ها ویلا هایی را شامل می شود که شخصی بوده و با خرید زمین در شمال دور از شهرک ها و به صورت جداگانه ( مستقل ) و با سلیقه خود بنا شده است. ویلای مستقل برای افرادی که قصد رفت و آمد دارند مناسب بوده و بیشتر با کسانی که دوست دارند با قوانین خود زندگی کنند سازگار است. یکی از مزیت های ویلای مستقل این است که شما می توانید ویلای خود را در منطقه ای که دوست دارید بسازید و از زندگی با قوانین و مقرارات خود لذت ببرید. یا حتی با خرید ویلا باغ در فضایی سرسبز و با سلیقه خود بسازید و بازسازی کنید.

ویلای مستقل چه امکاناتی دارد ؟

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، این نوع ویلا ها با قوانین شما ساخته می شوند در نتیجه اماکانات آن نیز به شخص شما بستگی دارد به عنوان مثال شما ممکن است یک ویلا داخل جنگل و دور از مراکز رفاهی انتخاب کنید که در این شرایط دسترسی آن به امکانات سخت تر می شود. از دیگر مزیت های ویلای مستقل این است که شما می توانید به صورت آزادانه امکانات دیگری را به ویلای خود بی افزایید. همچنین می توانید مواد و مصالح و حتی طراحی ویلا را به صورت مستقل انتخاب کنید.

امنیت ویلای مستقل چگونه است ؟

امنیت ویلای مستقل و یا شخصی ساز نیز بر عهده خود شما یا همان مالک است. می توانید با نصب دوربین مدار بسته و درب های ضد سرقت امنیت ویلای خود را بالا ببرید. البته منطقه ای که ویلای شما در آن ساخته شده است نیز در قرار داد از اهمیت بالایی برخوردار است. برای ساخت یا خرید ویلای مستقل شما باید مطمئن شوید که در محله ای امن آن را می سازید و از خرید ویلا در مناطق ممنوعه جدا خودداری کنید.

ویلای مستقل و شهرکی چه تفاوتی با هم دارند ؟

از نظر ابعاد و اندازه ویلا های شهرکی معمولا کوچک تر از ویلا های مستقل هستند. ویلا های شهرکی همه در یک منطقه قرار دارند. همچنین در مقابل ویلا های مستقل از نظر فضای ساخت ساز انعطاف پذیری بیشتری دارند. هزینه تعمیر و نگهداری و حتی زندگی در ویلا های مستقل در مقایسه با ویلا های شهرکی بیشتر است. هزینه های نگهداری از فضای سبز در ویلا های شهرکی به دلیل مشترک بودن آن با سایر ساکنین کمتر می باشد. از لحاظ امنیت نیز در ویلا های شهرکی امنیت به دلیل وجود نگهبان و ... بیشتر از ویلا های مستقل است. در حوزه خرید و ساخت این دو ویلا در ویلا های شهرکی ساخت و خرید کمتر از ویلا های مستقل است که دلیل آن هزینه کلی خرید مصالح و مواد در ویلای شهرکی به صورت عمده و یک جا محسوب می شود. شما باید در خرید ویلا به امنیت، آرامش و رفت و آمد، سلیقه خود و ... توجه ویژه ای داشته باشد.

https://gillim.ir/property-type/villa

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی