• ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
  • کد خبر: 32939
طلا

سیگنال کاهش قیمت از میدان فردوسی به بازار طلا و سکه رسید و هر گرم طلا امروز بعد از مدت‌ها به کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی وارد شد. آیا ریزش قیمت‌ها ادامه دارد؟

به گزارش ایران‌پژواک، روند قیمت طلا و سکه در یکی دو هفته گذشته نوسانی بوده اما قیمت‌ها در مجموع به سمت ریزش و کاهش بیشتر میل داشته‌اند تا رشد.قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۲۷ اردیبهشت به گرمی دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید و مجددا وارد کانال دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد.

قیمت سکه امامی هم با کمی کاهش به ۳۰ میلیون تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی هم ۲۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان شد. قیمت نیم سکه هم که تا چند روز گذشته در کانال ۱۸ میلیون تومان بود، یک کانال عقب نشست و به ۱۷ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه به ۱۰ میلیون و ۸۴ هزار تومان شد. قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد.

قیمت دلار ظرف روزهای گذشته روند کاهشی در پیش گرفته و از ۵۳ هزار تومان به ۵۱ هزار تومان رسیده است. ریزش دو هزار تومانی قیمت دلار، باعث کاهش قیمت طلا و سکه شده است.هنوز مشخص نیست که قیمت دلار به چه سمتی حرکت می‌کند و گام بعدی این ارز به سمت بالاست یا پایین. تنها نکته‌ای که کارشناسان در این خصوص عنوان می‌کنند این است که محدوده حساس دلار قیمت ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان است. اگر دلار ظرف چند روز در محدوده پایین این قیمت مقاومت کند، ریزش بیشتر قیمت در راه است. اما اگر فشار کاهشی بازار کم باشد و دلار به بالای این رقم برسد، احتمال این وجود دارد که فشار تقاضا در بازار افزایش پیدا کند و قیمت دلار بیشتر شود.

اگرچه کارشناسان معتقدند قیمت دلار امکان کاهش بیشتر را ندارد و اگر به محدوده ۵۰ هزار تومان وارد شود، فشار خرید افزایش پیدا می‌کند و این فشار به افزایش مجدد قیمت‌ها دامن می‌زند.اما آیا اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار طلا و سکه است؟ پیش از این کارشناسان بازار طلا و سکه از تخلیه هیجان در این بازار خبر داده و گفته بودند که با توجه به کاهش تدریجی قیمت‌ها، اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی