تیراندازی در مدارس آمریکا

بر اساس گزارشی از پایگاه داده آموزشگاه تیراندازی K-12، در پنج سال گذشته بیش از 1000 حادثه تیراندازی در مدارس در ایالات متحده آمریکا رخ داده است که در مقایسه با نیم قرن گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش ایران پژواک، اسپوتنیک با انتشار خبری حول محور «طی پنج سال گذشته بیش از هزار مورد تیراندازی در مدارس در ایالات متحده رخ داده است» نوشت: بر اساس گزارشی از پایگاه داده آموزشگاه تیراندازی K-12 که تحقیقاتی را در مورد این موضوع جمع آوری می کند، در پنج سال گذشته بیش از 1000 حادثه تیراندازی در مدارس در ایالات متحده رخ داده است که در مقایسه با نیم قرن گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

به گفته این مرکز، از سال 2018 تا کنون، حدود 1050 مورد استفاده از سلاح گرم در مدارس آمریکا رخ داده است. از سال 1970 تا 2017 بیش از 60 مورد مشابه در سال در مدارس کشور ثبت نشده است، در حالی که در همان زمان از سال 2018 تا 2023 این مرکز حداقل سالانه 115 مورد را ثبت کرده است.

این گزارش خاطرنشان می کند که شایع ترین علت درگیری ها با استفاده از سلاح گرم در مدارس آمریکا "تشدید اختلافات" بوده است. بیشترین محل وقوع حوادث در حریم مدارس، پارکینگ خودروها بوده است.

با توجه به زمان روز، درگیری ها اغلب در فاصله زمانی اختصاص داده شده به کلاس های صبح رخ می دهد. در 38 درصد موارد، حادثه به فرار مجرم و با بازداشت وی ختم شده است، در 33.4 درصد مظنونان موفق به فرار شدند. در 8.5 درصد موارد، مظنونان خود را تسلیم پلیس کردند، در حالی که در 7.7 درصد آنها به خودکشی دست زده اند.

گزارشی از پایگاه داده آموزشگاه تیراندازی K-12 تاکید می‌کند که بیشترین درگیری با سلاح گرم در دبیرستان ها رخ داده است که برابر با 63.1 درصد کل اتفاقات است.

مبارزه با "اپیدمی خشونت مسلحانه"، همانطور که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آنچه را که در کشور اتفاق می افتد توصیف می کند، اولویت اعلام شده دولت وی است، اما هیچ پیشرفت قابل توجهی در این روند وجود ندارد.

تنها از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 130 مورد تیراندازی در اماکن عمومی در ایالات متحده گزارش شده است و حدود 4300 هزار نفر در حوادث استفاده از سلاح گرم جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی