رضامراد صحرایی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز اجرای طرح ارزش مالکانه گفت: امروز فرایند اجرایی طرح ارزش مالکانه به معنای تخصیص تدریجی مالکیت اجزایی از دارایی‌های صندوق ذخیره آغاز می‌شود؛ امروز، روز واگذاری ارزش مالکانه نیست، برنامه‌ریزی این است که تا پایان سال واگذاری را انجام دهند، زیرا نیاز است شرکت‌های بیشتری وارد بورس شوند.

به گزارش ایران‌پژواک، رضامراد صحرایی در آیین رونمایی از طرح ارزش مالکانه که در اردوگاه دانش آموزی باهنر تهران برگزار شد با بیان اینکه اجرای طرح ارزش مالکانه حاصل تلاش و پیگیری دکتر نوری (وزیر سابق آموزش و پرورش) بود و گره کوری که به آن خورده بود بعد از سال‌ها باز شد گفت: هر دولتی را به یک چیزی می‌شناسند، دولت اول بعد از دفاع مقدس را به دولت سازندگی، دولت بعدی را به توسعه سیاسی، دولت بعدی را به عدالت و پروژه مسکن مهر، بعدی را به برجام و تحول در نظام سلامت می‌شناسند.

وی افزود: در آینده هم نامی بر دولت فعلی خواهند گذاشت که اگر روایت نگاری شود، این دولت به نام دولت تحول نام خواهد گرفت. به نظرم آموزش و پرورش محور تحول در دولت است و اتفاقاتی در این دوره افتاده که کم سابقه بوده چه در حوزه دانش آموزی، چه تربیت معلم، نخبگان و غیره. بالاترین تعداد مدال‌های تاریخ المپیادهای دانش آموزی را در این دولت و در دوره دکتر نوری کسب کردیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ارزش مالکانه کار بزرگی بود و هزاران ساعت کار کارشناسی روی آن انجام شده تا به فرمول نهایی فعلی برسند اظهار کرد: این طرح امروز رونمایی می‌شود، اما امروز، روز واگذاری سهام ارزش مالکانه نیست، برنامه‌ریزی این است که تا پایان سال واگذاری را انجام دهند، زیرا نیاز است شرکت‌های بیشتری وارد بورس شوند.

صحرایی تاکید کرد که باید همه همکاران بدانند دقیقا چه اتفاقی می افتد و باید منتظر چه چیزی باشند. درک درست از مسئله به همراهی آنها کمک می‌کند. معلمان به طور تاریخی نسبت به عملکرد صندوق گلایه مند هستند. بانک سرمایه‌ ورشکسته بوده و در این دولت تحویل گرفته‌شده و باید تحول در آن ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باید اعتماد به صندوق را به فرهنگیان برگردانیم اظهار کرد: این صندوق تابع قانون شرکت‌هاست. حاکمیت شرکتی را باید پیاده کرد که یک اصل آن شفاف سازی است. فرهنگیان باید بتوانند اطلاعات مربوط به روال ها و رویه‌ها را دریافت‌ کنند که در این صورت خودشان پشتیبان صندوق خواهند شد. فرهنگیان در هر امری پشتیبان ما باشند موفقیت‌مان قطعی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: توصیه‌ام این است که ارزش مالکانه شفاف و روشن باشد و اطلاعات مربوط به فرایندها به طور کامل به معلمان منتقل شود. اگر بستر لازم که گفتمان تحول است فراهم شود، موفقیت قرین خواهد بود.

نوری: از معلمان بواسطه فشارهایی که در زمان بازگشایی مدارس بر آنها وارد شد عذرخواهی می‌کنم

یوسف نوری، وزیر سابق آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه طرح ارزش مالکانه شروع یک اقدام مهم است که باید برای اتمام آن زمانبندی داده شود که دارایی‌ها چه زمانی کامل می‌شوند و فرهنگیان چگونه می‌توانند مدیریت کنند؟ گفت: شما باید حافظ منافع فرهنگیان باشید و دارایی‌های آنها را حفظ کرده و افزایش دهید.

وی افزود: از همه معلمین به واسطه مدتی که در زمان بازگشایی مدارس و... اذیت شدند و فشارهایی که به آنها وارد شد عذرخواهی می‌کنم. اکنون در آستانه آغاز برگزاری امتحانات نهایی هستیم. به علت تاثیر قطعی امتحانات بر پذیرش دانشگاه، فشار زیادی بر روی آموزش و پرورش وجود دارد اما برخلاف برخی مقاومت‌ها و عدم اعتقاد به آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات، اکنون آموزش و پرورش توان انجام این کار را دارد.

نوری همچنین اضافه کرد: جادارد از مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به علت توجه به فرهنگیان و حوزه آموزش و پرورش قدردانی کنم. دولت باید توجه ویژه به این حوزه داشته باشد. قبلا به واسطه اتفاقاتی که افتاد، یک زیان انباشته ده‌ها هزار میلیاردی به وجود آمد که باید احیاء شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی