واگنر-یوگنی پریگوژین

رئیس گروه واگنر با محکوم کردن وزیر دفاع روسیه، او را بابت اینکه دختر و دامادش را به جنگ اعزام نکرده، مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایران‌پژواک، یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر همچنین گفت: آنها باید فرزندان خود را به جنگ اعزام کنند، در غیراینصورت رفتار آنها به انقلابی در روسیه منجر می‌شود.

وی همچنین دختر سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه را "فرزند نورچشمی" توصیف کرد و در مصاحبه‌ای با "کنستانتین دوگلف"، استراتژیست سیاسی روسی، به انتقاد از "نورچشمی‌های دیگر روسگ پرداخت که فرزندانشان را به جنگ در اوکراین نمی‌فرستند.

وی افزود: فرزندان طبقه ویژه و بالای جامعه خودشان را آرایش می‌کنند و در اینترنت خودنمایی می‌کنند، در حالی که بچه‌های مردم عادی توی تابوت، تکه تکه شده به خانه می‌آیند.

روزنامه تایمز لندن گزارش کرد، "کسینا شویگو" دختر و "الکسی استولیاروف"، داماد شویگو اخیرا تصویری از خود در تعطیلات دوبی منتشر کردند که در هتلی لوکس و گرانقیمت اقامت دارند.

همچنین اندیشکده موسسه مطالعات جنگ مستقر در واشنگتن دی سی نیز نوشت، رئیس گروه واگنر این زوج را فرزندان نورچشمی‌های روس توصیف کرد که تجربیاتشان، متفاوت از آنهایی است که در اوکراین می‌جنگند.

واشنگتن پست همچنین گزارش کرد که پریگوژین، این زوج را متمایز دانسته و پیشتر نیز با هدف قرار دادن داماد شویگو، در فوریه تهدید کرده بود که مردان واگنر را می‌فرستد تا او را برای آموزش نبرد در اوکراین بیاورند.

این اظهارات اخیر از سوی رئیس گروه واگنر پس از چندین ماه تنش علنی بین او و مقام‌های ارشد نظامی روسیه از جمله وزیر دفاع مطرح شده است.

از میان این تنش‌ها می‌توان به این مساله اشاره کرد که پریگوژین، روسیه را به توقف ارسال و تامین مهمات برای گروه واگنر با هدف تلاش برای نابود کردن این گروه متهم کرده و واگنر هم تهدید کرده که به صورت تدریجی از باخموت خارج می‌شود.

پریگوژین همچنین گفت، نورچشمی‌های روسی باید از دور کردن فرزندان خود از جنگ اوکراین دست بردارند و افزود، زندگی‌های "مرفه و بی دغدغه" می‌تواند جرقه یک "انقلاب" در روسیه را بزند و باعث شود که شهروندان طبقه کارگر با شن‌کش به ویلاهای نورچشمی‌ها یورش ببرند.

وی همچنین برنامه پوتین را در غیرنظامی کردن اوکراین یک شکست دانسته و گفته بود که اوکراین در حال حاضر یکی از قوی‌ترین ارتش‌های جهان را دارد.

ولادیمیر سولویف، چهره تلویزیونی حامی کرملین نیز که پیشتر به دورویی متهم شده بود که پسرش در لندن به عنوان مدل کار می‌کند اما خودش جوانان روسی را به نبرد در اوکراین تشویق می‌کند.

اما او این اتهامات را رد کرده و گفته بود که پسرش در مسکو است و به عنوان یک جوان زندگی سختی دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی