تویوتا

تویوتا پیشرو در ساخت خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی بود و راه را برای خودروهای برقی کنونی هموار کرد. با این حال و با داشتن تکنولوژی اولیه، این برند ژاپنی برای ساخت خودروهای تمام برقی مردد بوده است.

به گزارش ایران‌پژواک، راه حل جایگزین تویوتا برای رعایت قوانین سختگیرانه زیست محیطی و حذف سوخت فسیلی چیست؟

نمونه اولیه موتوراحتراق داخلی هیدروژنی ("ICE")، «کرولا کراس H۲» می‌باشد. در این خودرو از موتور۱.۶ لیتری توربوشارژ سه سیلندراستفاده شده که در کرولا GR و یاریس GR استفاده می‌شود، و سوخت هیدروژنی را جایگزین سوخت فسیلی کرده است.

فرآیند تبدیل سوخت فسیلی به هیدروژنی چگونه است؟

مخزن این سوخت‌ها باید مخزنی زرهی و ضخیم باشد که بتواند هیدروژن که قابلیت اشتعال‌زایی بالایی دارد را نگهداری کند؛ تویوتا این مخزن را از خودروی الکتریکی Mirai ، قرض گرفته است.

موتور این خودرو از سوپاپ‌، میله‌های اتصال قوی‌تر، و انژکتورهای سوختی که برای گاز طراحی شده‌اند درست شده است. کراس H۲ مانند کرولای معمولی ظرفیت ۵ سرنشین را دارد و دارای صندوق عقب است.

یادمان باشد که هیدروژن از ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین عناصر در تمام دنیا است. از مزایایی که خودروی هیدورژنی به خودروی برقی دارد، می‌توان به طی مسافت بیشتر و زمان سوختگیری کمتر اشاره کرد. مثلا یک یاریس H۲ فقط ۹۰ ثانیه طول می‌کشد تا سوختگیری کند. همچنین در این خودرو هیدروژنی شاهد کاهش قابل توجه استفاده از عناصری مانند لیتیم و نیکل هستیم. در صورتی که خودروهای برقی نیاز مبرمی به لیتیم در باطری خود دارند. هم اکنون کرولا کراس H۲ در حال ارزیابی و آزمایش در دنیای واقعی است و تست‌های زمستانی آن به زودی در شمال ژاپن آغاز خواهند شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی