بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: به محض افزایش ارزش سهام شرکت مربوطه که در اعتبار بودجه تعیین شده بود، این سهام فروخته خواهد شد و در قالب همسان سازی به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایران‌پژواک، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: به محض افزایش ارزش سهام شرکت مربوطه که در اعتبار بودجه تعیین شده بود، این سهام فروخته خواهد شد و در قالب همسان سازی به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: برنامه هفتم توسعه بهترین فرصت برای اصلاح تعدد روش‌های محاسبه حقوق بازنشستگان و حتی شاغلان دستگاه‌ها و کاهش تبعیض حقوق بازنشستگان است.

نعمت الله ترکی در نشست با روسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران، گفت: براساس قانون و طبق ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای بیمه تکمیلی برای بازنشستگان همان دستگاه هستند.

وی افزود: این موضوع به دلیل کمبود منابع مالی در این دستگاه‌ها تاکنون اجرایی نشده است.

ترکی تصریح کرد: به همین دلیل، ما به عنوان متولی امر خدمت در صندوق بازنشستگی کشوری، وظیفه داریم خدمت بیمه درمانی را به بازنشستگان ارائه کنیم.

او ادامه داد: در سال جاری با دو سه مجموعه بیمه‌ای که مدنظر کانون‌های بازنشستگی است، در حال توافق هستیم تا بتوانیم با همکاری هم خدمات مطلوب تری را در سال جاری در حوزه بیمه تکمیلی درمان به این بزرگواران ارائه کنیم.

او همچنین یادآورشد: در واقع وظیفه اصلی بر عهده دستگاه‌های اجرایی است و ما به عنوان صندوق تنها وظیفه حمایتی داریم تا اگر بازنشسته‌ای دچار مشکل حادی بود و نظام بیمه‌ای امکان کمک به او را نداشت، صندوق حمایت کند ولی درحال حاضر به دلیل مشکلات موجود، بیمه درمان توسط خود صندوق ارائه می شود.

وی با بیان اینکه «ماهانه بیش از ۲۰هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق تامین منابع صورت می‌گیرد» گفت: بیش از ۸۵درصد از این مبلغ از طریق منابع عمومی دولت تامین می‌شود. بخشی از آن از کسور و بخش اندکی هم از محل سودآوری شرکت‌ها است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به بحث‌های موجود پیرامون همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: در خصوص محاسبه حقوق بازنشستگان شرایط و جداول متعدد و متفاوتی وجود دارد و برنامه هفتم بهترین فرصت برای هماهنگ شدن روش‌های محاسبه حقوق و مستمری و امتیازات در بین دستگاه‌های مختلف و در نتیجه بازنشستگان از یک سو و رفع تبعیض بین بازنشسته و شاغل از سوی دیگر است.

ترکی همچنین به انعقاد قرارداد با سازمان خصوصی سازی برای تعیین تکلیف اعتبار سال ۱۴۰۱ برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره و بیان کرد: کارهای اولیه انجام شده و قراردادی هم با سازمان خصوصی‌سازی منعقد شده است.

وی ادامه داد: به محض افزایش ارزش سهام شرکت مربوطه که در اعتبار بودجه تعیین شده بود، این سهام فروخته خواهد شد و در قالب همسان سازی به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، گفتنی است، در این نشست که سرپرست دفتر هماهنگی مدیریت های استانی، سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی و سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق نیز حضور داشتند، روسای کانون های بازنشستگی استان تهران مهم ترین مشکلات و مطالبات موجود را به خصوص در حوزه همسان سازی و بیمه تکمیلی مطرح کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی