محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس در گفتگوی زنده تلویزیونی گفت: پیشنهاد ما برای برنامۀ هفتم توسعه این است که تورمِ سالانۀ ۲۵ کالای اساسی با رقم افزایش حقوقِ کارگری و کارمندی هماهنگ شود.

به گزارش ایران‌پژواک، اگر من گفتم از عملکرد مجلس راضی‌ام، به این معنا نیست که به آنچه انجام شده قانعم. برخی از کارهایی که مانده را باید با قدرت پیش ببریم و سال آخر را با همان تحرک سال اول پیش ببریم. وقتی می‌گوییم نظام مسائل، منظورمان سه سطح مسائل جاری، مسائل میان‌مدت و مسائل توسعه‌ای و مربوط به چشم‌اندازهاست. هر سه سطح را در مجلس باید مدنظر داشته باشیم.

موضوعاتی همچون خودرو و گرانی کالاهای اساسی و مسائل اجاره و ارز دغدغۀ امروز مردم است، یکسری مسائل هم مثل رشد اقتصادی، اشتغال و... از سری مسائل راهبردی است که البته این دو در پیوند یکدیگرند و بر هم اثر می‌گذارند.

در بحث ارز، اولاً قانون مربوط به قاچاق کالا و ارز را در این مجلس به‌طور بازنگری و اصلاح کردیم. ابلاغ هم شده است. این قانون هم بر تولید اثر می‌گذارد، هم به مسائل کوتاه‌مدت مربوط می‌شود و هم به مسائل بلندمدت.

همیشه بحث بر سر این است که متولی ارز و سکه با چه دستگاه‌هایی است. طبق این قانون، مسئولیت ارز و طلا با بانک مرکزی است. درآمدهای ارزی، توزیع ارزی، سبد ارزی، جغرافیای ارزی همگی در این قانون پیش‌بینی شده‌اند.

ما کالابرگ را برای دومین بار در قانون بودجه ۱۴۰۲ آورده‌ایم.

دولت گفته آمادگی کامل دارد که کالابرگ الکترونیکی را اجرا کند.

مردم اختیار دارند یارانه نقدی را انتخاب کنند یا کالابرگ الکترونیکی را.

چون معیشت مردم در اولویت ما قرار دارد بنا داریم با کمک دولت در برنامه هفتم توسعه روی ۲۵ قلم کالا متمرکز شویم.

طرح اجارۀ خانه در مجلس درحال بررسی است و تا پایان خرداد آن را تصویب می‌کنیم.

دولت می‌تواند همین الان واردات خودروی دست‌دوم را آغاز کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی