ایران و آمریکا

فعال رسانه ای اصولگرا روایتی از جزییات توافق موقت به دست آمده میان ایران و آمریکا در مرحله پیش از تصویب نهایی را روایت کرد. دیروز نیز روزنامه «هاآرتص» ضمن اعلام زمان «بسیار نزدیک» توافق موقت تهران و واشنگتن ،جزییاتی از این توافق را منتشر کرده بود که با تکذیب آمریکا همراه شد.

به گزارش ایران‌پژواک، علیرضا تقوی‌نیا، فعال رسانه‌ای و سیاسی اصولگرا نوشت:

  • شنیده هایی از توافق موقت:

۱- مدت این توافق تا پایان دوره بایدن خواهد بود

۲-غنی سازی ایران از ۶۰ درصد به ۲۰درصد می رسد

۳- هیچ سانتریفیوژی برداشته نمی شود.

۴- مواد غنی شده اتمی از ایران خارج نمی شود اما پلمب می شود تحت نظارت آژانس اتمی

۵- ۲۴ میلیارد دلار از پول های ایران آزاد می شود

  • ظاهرا طرفین ماجرا به این نتیجه رسیده اند که برجام دیگر قابلیت احیا ندارد و بر اساس این توافق ، برنامه اتمی ایران کاملا حفظ میشود ولی نگرانی غربی ها بابت حرکت ایران به سمت بمب اتمی تا پایان دوره ریاست جمهوری جو بایدن رفع می گردد.
  • به گزارش خبرانلاین، روزنامه «هاآرتص» چاپ اسرائیل هم دیروز با استناد به گفته‌های مقامات دفاعی دولت تل آویو گزارش داد ایران و آمریکا به توافق بر سر احیای برجام «بسیار نزدیک» شده‌اند.
  • این روزنامه اسرائیلی چهارشنبه ۱۷ خردادماه نوشت در روزهای گذشته «پیشرفت‌های چشمگیری» در مذاکرات هسته‌ای انجام شده است.
  • این گزارش می‌افزاید مقامات دفاعی اسرائیل می‌گویند سرعت پیشرفت مذاکرات میان ایران و آمریکا بیش از حد انتظار بوده و امکان رسیدن به توافق در چند هفته آینده وجود دارد.
  • بر اساس این گزارش، توافق شامل محدود کردن سطح غنی‌سازی اورانیوم توسط جمهوری اسلامی و کاهش تحریم‌های آمریکا خواهد بود؛ به‌طوری که در قدم اول حدود ۲۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران در عراق، کره جنوبی و صندوق بین‌المللی پول آزاد خواهد
  • گزارش «هاآرتص»، البته بی‌پاسخ نماند و امروز، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا وجود گفت‌وگوهای محرمانه میان تهران و واشنگتن را رد کرد.
  • ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره گزارش ادعایی روزنامه هاآرتص مبنی بر اینکه ایران و آمریکا در حال انجام رایزنی‌های محرمانه برای حصول یک توافق اولیه هستند، تاکید کرد که به این گونه شایعات و یا درز گفت‌وگوهای دیپلماتیک که تمایل به دروغ‌پردازی و گمراه کردن دارند، پاسخ نمی‌دهد.

روایتی از جزییات پیش‌نویس «توافق موقت» ایران و آمریکا

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی