اوکراین

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد، تسلیحاتی که توسط آمریکا و متحدانش برای اوکراین تامین شده‌اند یا نیاز به تعمیر دارند یا باید از قطعاتشان برای تسلیحات مشابه استفاده شود.

به گزارش ایران‌پژواک از خبرگزاری راشاتودی، کی‌یف همچنین شکایت کرده که تجهیزاتی که طی قرارداد به ارزش صدها میلیون دلار خریداری شده، هنوز به این کشور ارسال نشده است.

به عنوان مدرک روزنامه نیویورک‌تایمز به اسناد ارائه شده توسط مقامات اوکراینی که خواستند نامشان فاش نشود استناد کرد که می‌گویند از اظهارات غرب دال بر اینکه اوکراین تسلیحات کافی برای حمله به روسیه دارد، خسته و ناامید شده‌اند. حمله اوکراین که اوایل ماه جاری میلادی آغاز شد، منجر به تلفات سنگین در بین نیروها و خسارت شدید به تسلیحات شده است.

براساس این گزارش، ۳۰ درصد از زرادخانه اوکراین همیشه در حال تعمیر است و بخش اعظم تجهیزاتی که توسط غرب ارسال می‌شوند در "وضعیتی بد یا غیرقابل استفاده" هستند.

یکی از موارد ذکر شده شامل ۳۳ تانک خودکششی هویتزر ام۱۰۹ آمریکایی اهدا شده توسط ایتالیا است. به گفته رم، این تانک‌ها سال‌ها پیش از رده خارج شده بودند اما اوکراین خواستار تعمیر آنها برای استفاده شد. برای تعمیر این تانک‌ها، به یک مقاطعه‌کار آمریکایی ۱۹.۸ میلیون دلار پرداخت شد. براساس یکی از اسناد اوکراین، آنها در ژانویه سال جاری میلادی ۱۳ دستگاه از این تانک‌ها را ارسال کردند که "برای شرکت در ماموریت‌های جنگی مناسب نبودند".

ولادیمیر پیکوزو، مدیر تدارکات دفاعی اوکراین در شکایت‌نامه‌ای مورخ سوم فوریه خطاب به پنتاگون گفت: این کمپانی آمریکایی که خدماتش را ارائه داده، هیچ تمایلی به انجام تعهداتش ندارد.

متیو هرینگ، مدیرعامل شرکت دفاعی اولترا مستقر در تامپا ضمن مقصر دانستن اوکراینی‌ها برای عدم نگهداری مناسب این تسلیحات خودکششی گفت: هنگامی که ما این تسلیحات را ارسال کردیم، همگی به درستی کار می‌کردند.

براساس گزارش بازرس کل پنتاگون، مشکلاتی نیز با تجهیزات تامین شده توسط ارتش آمریکا وجود داشت. تابستان گذشته، به یکی از یگان‌های ارتش در پایگاه نظامی عریفجان کویت دستور داده شده بود تا ۲۹ خودروی زرهی هاموی به اوکراین ارسال کند اما تنها سه دستگاه از آنها برای جنگ مناسب بودند. مقاطعه‌کاران تا اواخر اوت بر روی تعمیر "گیربکس، باتری‌های از کار افتاده، نشت مایعات، چراغ‌های شکسته، چفت درها و کمربند ایمنی" کار کردند. با این حال، هنگامی که این خودروهای زرهی به لهستان رسیدند، ۲۵ دستگاه از آنها دارای لاستیک‌های "پوسیده" بودند و یک ماه دیگر طول کشید تا لاستیک‌های زاپاس مناسب برای آنها پیدا و نصب شود.

همین یگان نظامی قرار بود در مارس ۲۰۲۲ میلادی شش سامانه هویتزر ام ۷۷۷ به اوکراین ارسال کند اما مشخص شد که این تجهیزات نیازمند "تعمییرات اساسی" هستند. تعمیر و انتقال آنها به لهستان سه ماه طول کشید اما از آنجایی که "قابلیت شرکت در ماموریت‌های جنگی" را نداشتند، تعمیرات بیشتری بر روی آنها صورت گرفت.

در گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از اسناد دولتی آمده است، دولت اوکراین در دسامبر ۲۰۲۲ میلادی قراردادی را برای دریافت تسلیحات و تجهیزات به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار امضا کرده که "به طور کامل یا بخش از آن اجرا نشده است".

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی