• ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
  • کد خبر: 33519
جواد نکونام

با اعلام باشگاه استقلال، جواد نکونام به عنوان سرمربی جدید این باشگاه انتخاب شد.

به گزارش ایران‌پژواک، سرانجام قصه پرغصه نیمکت استقلال بعد از جدایی سریع ریکاردو ساپینتو از این باشگاه به پایان رسید و استقلال ظهر دیروز سرمربی خود را شناخت. بعد از اینکه حرف و حدیث‌های بسیاری درباره کسب مجوز برای حضور نکونام در استقلال به گوش رسید، باشگاه استقلال با رایزنی‌های خود موفق شد موانع موجود را از میان بردارد و نکونام را به عنوان سرمربی استقلال معرفی کند.

اینکه مشکل اساساً چه بوده بر هیچ کس به درستی مشخص نیست و در این باره شایعات متعددی به گوش می‌رسد که شاید بخش اعظمی از آن حقیقت نداشته باشد اما هر چه بود موضوع جواد نکونام بی‌جهت بزرگ شد و به نظر می‌رسد برخی جریان‌ها بی‌جهت به این موضوع دامن زدند تا هم برای نکونام وضعیت نامناسبی به وجود آید و هم اینکه فضای رسانه‌ای بشدت متأثر از شایعاتی شود که بسیاری از آنها حتی به واقعیت نزدیک هم نبوده است.

آنچه مسلم است در فضای نامناسبی که برای انتخاب نام جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال به وجود آمد مدیران باشگاه استقلال مقصر اول شناخته می‌شوند. مدیرانی که اگر قدری درایت به خرج می‌دادند قبل از اینکه اساساً نام نکونام به عنوان سرمربی معرفی شود، موانع را از پیش رو برمی‌داشتند تا این حجم از حواشی ذهن هواداران این باشگاه را تحت‌الشعاع قرار ندهد و نام نکونام نیز بی‌جهت سرزبان‌ها نیفتد.

مدیران باشگاه استقلال اما با محاسبات غلط خود کاری کردند که یک هفته عذاب‌آور برای هواداران این باشگاه باشد در حالی که می‌شد با آینده‌نگری و تحلیل مناسب این موضوع را تا تأیید نهایی اساساً رسانه‌ای نکرد و بعد از کسب مجوزهای لازم نام سرمربی استقلال را رسانه‌ای کرد.

به هر حال همه این پستی و بلندی‌ها روز گذشته به پایان رسید و استقلال با شناختن سرمربی خود به نوعی به ساحل آرامش رسید تا از این پس مقابل نام سرمربی استقلال این عبارت را ببینیم: جواد نکونام

نکونام از همان شروع دوران مربیگری خود به دنبال رسیدن به نیمکت استقلال بود و تلاش می‌کرد موازنه را با کسب موفقیت‌هایی در فوتبال ایران به سود خود پیش ببرد و سرمربی استقلال شود. بعد از اینکه او در فولاد به موفقیت‌هایی دست یافت، سرانجام موقعیت مربیگری در استقلال برایش فراهم شد تا به آنچه از سال‌ها پیش هدفگذاری کرده بود دست یابد و سکان‌دار هدایت باشگاهی شود که شاید از کودکی به دنبال بازی و مربیگری در آن بود.

نکونام بدون شک اگر مسیر را درست پیمایش کند می‌تواند اولین جام قهرمانی خود در لیگ برتر فوتبال ایران را با استقلال صاحب شود. او از ظرفیت‌های مناسب برای قهرمانی در این باشگاه برخوردار است و هم کاراکتر سرمربیگری در استقلال را دارد و هم اینکه اکنون با اقبال عمومی مواجه است و اکثریت قریب به اتفاق هواداران استقلال از او حمایت می‌کنند.

نکونام باید با کسب نتایج مطلوب این فضا را تا پایان فصل حفظ کند. اگر استقلال به سمت قهرمانی در لیگ برتر حرکت کند، تردیدی نیست که حمایت‌های حداکثری از او ادامه خواهد داشت اما چنانچه استقلال نتایج نامطلوبی کسب کند، عرصه برای همین نکونام که اکنون مورد حمایت حداکثری هواداران استقلال قرار دارد نیز تنگ خواهد شد و او نیز به سمت درهای خروجی باشگاه استقلال سوق داده خواهد شد.

نکونام با دریافتی ۲۰ میلیارد قرارداد بست

جواد نکونام در نهایت با رقمی معادل ۲۰ میلیارد تومان قراردادش با این تیم را منعقد کرد. با توجه به قیمت دلار امروز در بازار ارز تهران که چیزی در حدود ۴۸ هزار تومان است رقم قرارداد جواد نکونام ۴۱۶ هزار دلار برای استقلال هزینه خواهد داشت که نسبت به رقم قرارداد فصل گذشته ساپینتو با همین تیم (که ۶۲۰ هزار دلار بود) جواد نکونام با مبلغی معادل ۲۲۰ هزار دلار کمتر یعنی معادل ۱۰ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان کمتر از ساپینتو با استقلال قرارداد بسته است.

کمیته فنی حذف می‌شود؟

اینکه بعد از انتخاب نکونام به عنوان سرمربی استقلال وضعیت کمیته فنی چه خواهد شد، به درستی مشخص نیست اما با توجه به سوابق نکونام در شیوه کارش به احتمال زیاد کمیته فنی نقشی در تصمیم‌گیری‌های او نخواهد داشت و جواد ترجیح خواهد داد خودش رأساً در انتخاب بازیکنان ایفای نقش کند. با توجه به اینکه سرمربی اکنون معرفی شده و در میان اعضای کمیته فنی برخی افراد بوده‌اند که با حضور نکونام مخالف بودند، به نظر می‌رسد که نقش این کمیته کمرنگ شود و این کمیته به سمت انحلال پیش برود. مگر آنکه خود کریمی بخواهد از کمیته فنی در امور دیگر باشگاه بهره بگیرد که باید دید برنامه او برای این افراد چیست و چگونه می‌خواهد برای آنها شرح وظایف تعیین کند. اصولاً وظیفه ذاتی افرادی که در یک کمیته قرار می‌گیرند تصمیم‌گیری درباره مسائل مقطعی است و کمیته‌ها تشکیل می‌شوند که برای مثال سرمربی معرفی شود و بعد از آن نیز کمیته منحل خواهد شد. اصولاً معنی کمیته همین است و به صورت موقتی تشکیل خواهد شد و در دیگر حوزه‌ها نیز به همین منوال است. اما در فوتبال ایران به دلیل تعدد کمیته‌ها در فدراسیون فوتبال خیلی‌ها تصور می‌کنند این حوزه دائمی است در حالی که در همان فدراسیون فوتبال دپارتمان‌ها ماهیت دائمی دارند و کمیته‌ها موقتی هستند و در باشگاه استقلال هم باید همین گونه باشد و بعید هم هست که از این پس بتوان نقشی برای کمیته‌ها تعیین کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی