بندر

عکس‌هایی که والتر میتل‌هولتسر در آخرین سال‌های سلطنت قاجار از بندر انزلی تهیه کرده، شهری زیبا با مردمانی شاداب را به تصویر کشیده‌اند. (عکس‌ها در اصل سیاه و سفید هستند و با استفاده از نرم‌افزار به صورت رنگی درآمده‌اند).

به گزارش ایران‌پژواک، والتر میتل‌هولتسر (Walter Mittelholzer) یکی از پیشگامان هوانوردی بود که در عکاسی و نویسندگی نیز دستی داشت. او نخستین کسی بود که عرض قارۀ آفریقا را با هواپیما طی کرد و از فراز قلۀ کلیمانجارو گذشت. میتل‌هولتسر سفرهای متعددی به نقاط مختلف جهان داشت و در طی این سفرها عکس‌هایی ناب و تماشایی نیز تهیه کرد.

میتل‌هولتسر در سال ۱۳۰۳ خورشیدی به ایران سفر کرد؛ زمانی که سلسلۀ قاجار آخرین نفس‌هایش را می‌کشید. او در سفر خود به ایران به شهرهای مختلفی رفت و هم از بالا و هم از روی زمین از این شهرها عکاسی کرد.

بندر انزلی یکی از شهرهایی است که در مجموعۀ عکس‌های میتل‌هولتسر سهم نسبتا بالایی به خود اختصاص داده است؛ او هم از داخل هواپیما از این شهر عکس گرفته و هم از روی زمین و در میان مردم.

علاوه بر زیبایی مسحورکنندۀ این شهر که در تصاویر هوایی به چشم می‌آید، نکتۀ دیگری که جلب توجه می‌کند چهرۀ غالبا خندان و شاداب مردم بندر انزلی در عکس‌های این عکاس سوئیسی است. آدم‌های حاضر در عکس‌ها توربافان و صیادانی هستند که کنار دریا و یا روی قایق در مقابل دوربین میتل‌هولتسر قرار گرفته‌اند.

عکس‌های باورنکردنی از بندر انزلی در زمان قاجار

عکس‌های باورنکردنی از بندر انزلی در زمان قاجار

عکس‌های باورنکردنی از بندر انزلی در زمان قاجار

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی