دلار

در روزهای پایانی هفته گذشته اخباری در زمینه مذاکرات ایران و آمریکا منتشر شد که به‌نظر می‌رسد این اخبار روی رفتار معامله‌گران در بازار هفته جاری تاثیر بگذارد.

به گزارش ایران‌پژواک، در حالی که با فرا رسیدن روزهای تعطیل پایان هفته، از عمق معاملات آزاد بازار تهران کاسته شده و نرخ دلار فریز شده بود، با انتشار برخی اخبار در رابطه با مذاکرات سیاسی ایران و غرب، احتمالاتی از افزایش نرخ در بازار شنبه مطرح شد.

از جمله این اخبار می‌توان به سخنان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اشاره کرد. بلینکن روز چهارشنبه در جریان یک نشست خبری وجود هرگونه مذاکرات هسته‌ای با ایران را تکذیب کرد اما تاکید کرد که ما همچنان علاقه‌مند به یافتن مسیرهای دیپلماتیک با ایران هستیم.

از سوی دیگر وبگاه میدل ایست‌آی نیز در روزهای اخیر در مطلبی از توقف مذاکرات جدید ایران و آمریکا خبر داد. میدل ایست‌آی علت توقف را موافقت نکردن ایران با برخی از خواسته‌های واشنگتن اعلام کرد.

گفتنی است که برکناری مقام مسوول مذاکرات با ایران در دولت آمریکا، رابرت مالی، نیز به جمع سیگنال‌های موجود در بازار اضافه شده و تحلیلگران با اشاره به این موارد احتمال آرایش افزایشی بازار در روز شنبه را مطرح کردند.

فریز نرخ دلار پیش از تعطیلات

در هفته‌ای که گذشت نرخ دلار آزاد در محدوده قیمت دو کانال ۴۹ و ۵۰ هزار تومانی نوسان کرد. در روزهای ابتدایی‌ هفته قیمت دلار آزاد در کانال ۴۹ هزار تومانی فعالیت خود را آغاز کرد اما در روز یکشنبه در راستای یک روند افزایشی نرخ این ارز وارد سطوح قیمتی بالاتر شد و در رقم ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید.

اما این روند افزایشی در دیگر روزهای هفته ادامه نداشت و نرخ دلار آزاد در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در کانال ۴۹ هزار تومانی تعدیل شد.

با نزدیک شدن به‌روزهای تعطیل انتهای هفته از تعداد معاملات در گردش بازار به میزان چشمگیری کاسته شد و نرخ دلار در یک فضای کم‌عمق روی رقم ۴۹ هزار و ۳۵۰ تومان فریز شد.

به عقیده عده‌ای از تحلیلگران احتمال ایجاد یک آرایش افزایشی در بازار ارز روز شنبه وجود دارد. در هفته‌های اخیر سیگنال‌هایی مبنی بر بهبود روابط دیپلماتیک کشور، انتظارات فعالان بازار را تحت‌تاثیر خود قرار داده و سبب رنج شدن نرخ دلار آزاد زیر مرز ۵۰ هزار تومانی شده بود.

با انتشار اخباری در رابطه با تکذیب مذاکرات میان ایران و آمریکا، احتمال رشد نرخ در معاملات هفته جاری وجود دارد. البته گفتنی است که این نخستین تکذیبیه رسمی مسوولان ایران و آمریکا نسبت به وجود مذاکرات میان این دو کشور نیست.

در هفته‌های پیش نیز چنین تکذیبیه‌هایی منتشر شده بود اما سفر برخی از مقامات سیاسی ایران و آمریکا به کشورهای سوم حاکی از آن بود که تلاش‌هایی در جهت بهبود وضع موجود در جریان است.

در روزهای پایانی هفته گذشته همزمان با عدم‌نوسان نرخ ارز قیمت سکه طلا نیز از حرکت دست کشید و در رقم ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فعالیت خود پایان بخشید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی