اوکراین

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت، ضد حمله اوکراین علیه روسیه برای سربازان این کشور به شدت هزینه‌بردار است و چندین ماه به طول می‌انجامد.

به گزارش ایران‌پژواک از شبکه خبری راشا تودی، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره درگیری‌های اوکراین گفت: روند آهسته و کُند ضد حمله کی‌یف علیه مسکو من را اصلا شگفت‌زده نکرده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت کی‌یف به واسطه مین‌های کاشته شده از سوی روسیه آنطور که باید، نیست افزود: آنچه باید بگویم این است که این ضد حمله شش، هشت و حتی ۱۰ هفته طول می‌کشد. این روند خیلی مشکل خواهد بود. این ضد حمله خیلی طول می‌کشد و خیلی زیاد خونبار است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با بیان اینکه اوکراین برای بقا در مقابل یک دشمن قدرتمند می‌جنگد، تاکید کرد:‌ کسی نباید درباره این ضد حمله توهم داشته باشد.

مارک میلی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا آمریکا مهمات خوشه‌ای به اوکراین می‌دهد یا خیر که در بیش از ۱۰۰ کشور به دلیل خطر چشمگیرش برای جمعیت غیرنظامی ممنوع است، گفت: واشنگتن همه نوع گزینه‌ای دارد. تصمیم نهایی مساله‌ای است که بر عهده جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکاست.

در همین حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای اوکراینی یک ضد حمله در اوایل ژوئن علیه روسیه ترتیب دادند اما تمامی حملاتشان با تلفات سنگین همراه بوده است.

اخیرا نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه تخمین زد که از آغاز ضد حمله بیش از ۱۳ هزار سرباز اوکراینی کشته شدند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام کرد که در همین بازه زمان، کی‌یف ۲۵۹ تانک و ۷۸۰ خودروی زرهی از دست داده است.

مقام‌های اوکراینی اذعان کرده‌اند که ضد حمله علیه روسیه با مشکلات و دشواری‌هایی روبرو بوده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفته که به دلیل مقاومت جدی نیروهای روسی، پیشرفت نیروهای این کشور آهسته‌تر از آن چیزی است که باید باشد. والری زالوژنی، ژنرال ارشد اوکراینی هم گفت که از بابت اظهارات اخیر یکسری از مقام‌های غربی درباره آهسته بودن ضد حمله، عصبانی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی