زنان عربستان

پس از پایان مناسک حج، عربستان صدور روادید عمره را در حالی از سرگرفته که با هدف تسهیل و جذب حداکثری زائران از جمله زنان، در برخی قوانین بازنگری کرده است. بر اساس قوانین بازنگری‌شده عمره، اکنون زنان می‌توانند بدون ولی مرد (مُحرِم) به عمره بروند. علاوه‌بر این، مقررات جدید به عمره‌گزاران اجازه می‌دهد تا با تنوع فرهنگی عربستان آشنا شوند و در کنار تجربیات مذهبی و فرهنگی، از مکان‌های گردشگردی این کشور دیدن کنند.

به گزارش ایران‌پژواک، پس از پایان مناسک حج، عربستان صدور روادید عمره را در حالی از سرگرفته که با هدف تسهیل و جذب حداکثری زائران از جمله زنان، در برخی قوانین بازنگری کرده است.

وزارت حج و عمره برای اجازه دادن به تعداد بیشتری از مسلمانان برای انجام عمره در این کشور و بهبود روندها برای عمره‌گزاران، صدور روادید الکترونیکی را برای زائران آغاز کرده است و خدمات عمره مطابق با چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی، افزایش خواهد یافت.

بر اساس قوانین بازنگری‌شده عمره، اکنون زنان می‌توانند بدون ولی مرد (مُحرِم) به عمره بروند. علاوه‌بر این، مقررات جدید به عمره‌گزاران اجازه می‌دهد تا با تنوع فرهنگی عربستان آشنا شوند و در کنار تجربیات مذهبی و فرهنگی، از مکان‌های گردشگردی این کشور دیدن کنند.

وزارت حج و عمره پیش‌تر اعلام کرده بود افرادی که ویزای توریستی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را دارند و همچنین دارندگان ویزای شنگن، می‌توانند از طریق وبسایت NUSUK (نُسُک) برای دریافت روادید عمره اقدام کنند.

علاوه‌بر این، وزارت حج و عمره عربستان مراحل صدور روادید را برای افرادی که انواع مختلف ویزا را دارند، ساده می‌کند.

به عنوان بخشی از قانون جدید تصویب‌شده، وزارت حج و عمره تسهیلات دیگری را نیز به عمره‌گزاران ارائه می‌دهد که شامل کاهش ۶۳ درصدی هزینه‌های بیمه عمره‌گزاران و تضمین پایداری خدمات درمانی، صدور ویزای عمره در ۲۴ ساعت و افزایش مدت زمان ویزا از ۳۰ به ۹۰ روز بدون نیاز به گواهی سلامت می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی