دانشگاه استنفورد

بر اساس رتبه بندی اخیر موسسه "تایمز"، تاثیرگذارترین دانشگاه‌های آمریکا نیز رتبه بندی شدند.

به گزارش ایران‌پژواک، رتبه‌بندی تأثیر دانشگاه‌ها از سال ۲۰۱۹ میلادی از سوی موسسه آموزش عالی تایمز انجام می‌شود. این رتبه‌بندی بر اهداف ۱۷ گانه توسعه سازمان ملل استوار است. در این رتبه‌بندی، دانشگاه‌ها بر اساس اهداف توسعه پایدار سازمان ملل ارزیابی می‌شوند. این به این معنی است که هر دانشگاه می‌تواند در ۱۷ حوزه برای رتبه‌بندی مشارکت کند.

این ۱۷ حوزه عبارتند از:

۱ -پایان دادن به فقر. ۲ -پایان دادن به گرسنگی. ۳ -زندگی سالم وارتقاء رفاه. ۴ -آموزش با کیفیت. ۵ -برابری جنسیتی. ۶ -دردسترس بودن آب سالم و سیستم فاضلاب. ۷ -دسترسی به انرژی پاک و مقرون به صرفه ۸ -رشد اقتصادی پایدار وکارشایسته. ۹ -ارتقاء زیر ساخت های تاب آور و صنعتی فراگیر. ۱۰ -کاهش نابرابری. ۱۱ -شهرها وجوامع پایدار وتاب آور. ۱۲ -الگوی تولید ومصرف پایدار. ۱۳ -اقدامات جهت مبارزه با تغییرات اقلیم. ۱۴ -استفاده پایدار ازاقیانوس و دریاها. ۱۵ -ارتقای اکوسیستم وجلوگیری از بین رفتن تنوع زیستی. ۱۶ -جامعه پایدار و صلح آمیز. ۱۷ -احیای مشارکت جهانی برای توسعه پایدار.

در ویرایش ۲۰۲۳ میلادی رتبه‌بندی تأثیر "مؤسسه آموزش عالی تایمز"، "دانشگاه غربی سیدنی" پیشگام در جهان است و "دانشگاه منچستر"، "دانشگاه کوئینز"، "دانشگاه سینز مالزی"، "دانشگاه تاسمانیا"، "دانشگاه ایالتی آریزونا"، "دانشگاه آلبرتا"، "دانشگاه آر ام آی تی"، "دانشگاه آلبورگ"، و "دانشگاه ویکتوریا" در جایگاه‌های دوم تا دهم قرار دارند.

در رتبه بندی دانشگاه‌های آمریکا بر اساس میزان تاثیر نیز ایالت‌های گوناگونی از این کشور نماینده داشتند. اما ایالت آریزونا توانست رتبه نخست در این کشور را از آن خود کند.

بر این اساس، رتبه‌بندی دانشگاه‌های آمریکا بر اساس میزان تاثیر به شرح ذیل است:

۱- دانشگاه ایالتی آریزونا

۲- دانشگاه ایالتی میشیگان

۳- دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا

۴- دانشگاه ایالتی اوکلاهاما

۵- موسسه پلی تکنیک ویرجینیا

۶- دانشگاه ایالتی آیووا

۷- دانشگاه بین‌المللی فلوریدا

۸- دانشگاه پردو ایندیانا

۹- موسسه فناوری ماساچوست

۱۰- دانشگاه مینه‌سوتا

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی