بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از تسویه مطالبات متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا قبل از شهریورماه و انجام رتبه‌بندی معلمان و اجرای مطالبات فرهنگیان بازنشسته در مرداد ماه خبر داد.

به گزارش ایران‌پژواک، نعمت‌الله ترکی در جشن بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اظهار کرد: تا سال ۹۹ بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و مطالبات باقی مانده مربوط به شش ماهه دوم سال ۹۹ است. مطالبات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز در برنامه ما است تا قبل از شهریور ماه آن را تسویه کنیم.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از بازنشستگان جزو فرهیختگان آموزش و پرورش محسوب می شوند، توضیح داد: رتبه بندی معلمان از سال ۱۴۰۰ شروع شد. حدود ۶۷۲ هزار نفر در این امر مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

ترکی ادامه داد: دو سه گروه از رتبه‌بندی مانده‌اند که بخشی از آنها یعنی ۵۳ هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۰ و ۶۳ هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۱ می‌شوند. در سال جاری نیز از شهریور ماه ۸۰ هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که مطالبات اینها مانده است.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، عنوان کرد: هم وزیر آموزش و پرورش و هم سازمان برنامه قول داده‌اند در مرداد ماه رتبه بندی انجام و مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش اجرایی می‌شود. در خصوص مطالبات بازنشستگان دانشگاه علوم ‌پزشکی نیز که در کش و قوس‌های سالهای ۹۷ تا ۹۹ بودند، در اسفند سال ۱۴۰۱ این امر اجرایی شد. افزایش ۱.۱۵ در این امر انجام شد، احکام صادر شد و تا قبل شهریور ماه امسال معوقات پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی