چین

اداره فضای سایبری چین (CAC)، به تازگی در دستورالعملی، پلتفرم‌های آنلاین را موظف کرده تا بر صفحات و کاربرانی که اطلاعات نادرست و چالشی منتشر می‌کنند، نظارت کند.

به گزارش ایران‌پژواک، در اطلاعیه‌ اداره فضای سایبری چین آمده است که پلتفرم‌های آنلاین باید بر روی حساب‌های کاربری که اطلاعات اشتباه منتشر می‌کنند یا موضوعات داغ را به شیوه نامناسب و مضر مورد بررسی قرار می‌دهند، نظارت کنند و آنها را به حالت تعلیق در آوردند.

در سیزدهمین دستورالعمل که مربوط به هفته گذشته است جزئیات خاصی در مورد نوع محتوایی که مضر یا غیر قانونی بود ذکر نشده بود اما گفته است که این مسئولیت ارائه دهندگان پلتفرم است تا مدیریت حساب‌ها را بیشتر و تقویت کنند.

از جمله الزامات برشمرده شده، تأیید بهتر حساب‌ها و برچسب‌گذاری شایعات یا محتوای بحث‌برانگیز، و ساده‌سازی الگوریتم برای ترویج محتوای بیشتر است که شایعات را از بین می‌برد. این سند به اپراتورهای پلتفرم دستور می‌دهد تا به شدت تولیدکنندگان محتوا را که اطلاعاتی در حوزه‌هایی از جمله امور مالی، آموزش، رسانه و بهداشت عمومی تولید می‌کنند تأیید کنند.

این امر بعد از اینکه چین پیش‌نویس دستورالعمل‌هایی که در روز جمعه بر روی تولید کنندگان خدمات آنلاین منتشر کرد صورت گرفت تا محتوای آزار و اذیت سایبری را تحت تهدید جریمه‌هایی که طبق قوانین موجود برای امنیت آنلاین و حفاظت از داده‌های شخصی می‌تواند وضع شوند، تحت فشار قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی