• ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۸
  • کد خبر: 34157
طالبان پاکستان

یک روز پس از حمله در باجور و هم‌زمان با افزایش ناامنی‌ها در پاکستان روزنامه دان این کشور در مطلبی نگاشته: «رژیم طالبان در همسایگی پاکستان مشکل‌ساز است.»

به گزارش ایران‌پژواک، این روزنامه امروز در مطلبی افزوده است که رژیم طالبان در همسایگی پاکستان مشکل‌ساز است. این روزنامه افزوده که دستگاه امنیت کشور گرفتاری‌های زیادی دارد و به اندازه کافی به چالش روزافزون طالبان در همسایگی پاکستان توجه نمی‌کند.

از سوی هم این روزنامه با اشاره به حمله به گردهمایی حزب جمعیت علمای اسلام‌ پاکستان که در نتیجه این حمله تاکنون ۴۶ تن کُشته و نزدیک به ۲۰۰ تن دیگر زخمی شده اضافه کرده است: «وقوع چنین حوادثی باعث می‌شود که دستگاه امنیتی پاکستان ضعیف به نظر برسد. به نظر می‌رسد برنامه اقدام ملی در توقف حوادث خشونت‌آمیز بی‌اثر بوده است.»

طبق این مطلب «در گذشته، حمله به گردهمایی‌های سیاسی بر فعالیت‌های سیاسی احزاب هدف تأثیر منفی گذاشته و در نهایت برخی از آن‌ها را از صحنه خارج کرده است. با آماده شدن کشور برای انتخابات، چنین گروه‌های تروریستی ممکن است با تاکتیک‌ گسترش ترس به‌دنبال تثبیت مجدد حضور خود باشند.»

گفتنی‌ست که انفجار روز گذشته در پاکستان در منطقه باجور ایالت خیبرپختونخوا در شمال‌غرب و در نزدیکی مرز با افغانستان رُخ داده و تا هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله خونین را به عهده نگرفته است.

با این حال روزنامه دان نوشته است: «اخیراً یک گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره احتمال پیوستن نیروهای تحریک طالبان پاکستان و القاعده برای گسترش نفوذ خود در جنوب آسیا هشدار داده است.»

مقام‌های ارتش پاکستان بارها طالبان افغان را متهم کرده‌اند که به جنگ‌جویان طالبان پاکستانژ در خاک افغانستان پناه داده‌اند. اتهامی که از سوی طالبان افغان رد شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی