عمران‌خان

عمران خان، رئیس تحریک انصاف و نخست‌وزیر سابق پاکستان با انتشار پیامی توئیتری بازداشت خود را گامی در جهت تحقق طرح لندن خواند.

به گزارش ایران‌پژواک، عمران خان، در پیام خود گفت: دستگیری من انتظار می‌رفت و من این پیام را قبل از دستگیری ضبط کرده‌ام.

وی افزود: این یک گام دیگر در تحقق طرح لندن است، اما من می‌خواهم که اعضای حزب من صلح‌آمیز، استوار و قوی بمانند.

عمران خان گفت: زمانیکه این پیام را می‌بینید من در زندان هستم. این اقدام برای خودم نیست برای ملت من و برای شما و برای آینده کودکان شما است. از شما مردم اکستان می‌خواهم در خانه نمانید. اگر برای حق خودتان بپانخیزید زندگی بردگان را خواهید داشت و زندگی بردگی زندگی نیست، بردگان همانند مورچه‌هایی هستند که در زمین می‌مانند و هرگز پرواز نمی‌کنند.

عمران خان گفت: ما در برابر هیچ کس جز الله‌الحق تعظیم نمی‌کنیم. ما به لا اله الا الله ایمان داریم. این شعار پاکستان است.کسی آزادی را در بشقاب به شما تعارف نخواهد کرد. زنجیرها خودبخود پاره نخواهند شد، باید آنها را پاره کنید.

دادگاه پاکستان امروز (شنبه) عمران خان، رئیس حزب «تحریک انصاف پاکستان» (PTI) را در پرونده «توشه‌خانه» محکوم و به سه سال زندان محکوم کرد.

توشه‌خانه یک اداره تحت کنترل بخش کابینه پاکستان است که مسئول نگهداری هدایا و سایر اقلام گران قیمتی است که به مقامات دولتی داده می شود و طبق قوانین آن، مقامات باید این هدایا را به بخش کابینه گزارش دهند.

عمران خان متهم است که برخی از این هدایای دولتی را اعلام نکرده و یا از فروش آن‌ها سود برده است.

حزب تحریک انصاف محکومیت خان را به چالش می‌کشد

شاه محمود قریشی، نایب رئیس تحریک انصاف پاکستان، محکومیت و دستگیری عمران خان را رد کرد و گفت که حکم "بسیار وحشتناک" دادگاه بدوی، سیاسی و از پیش طراحی شده بود.

قریشی گفت: رای دادگاه را رد می‌کنم و معتقدم که این یک تصمیم سیاسی و از پیش تعیین شده است که از قبل انتظار می‌رفت.

او گفت: رئیس عمران خان قبلاً گفته بود که قوه قضاییه برای دستگیری من تصمیم گرفته است.

قریشی ۶۷ ساله همچنین از دستگیری رئیس حزب خود ابراز نگرانی کرد و از قوه قضائیه سوال کرد که آیا به خان ۷۰ ساله پیشنهاد محاکمه عادلانه داده شده است یا خیر.

وی به بند ۱ اصل ۱۰ قانون اساسی استناد کرد که مقرر می‌دارد: عدالت برای هر شهروندی برقرار خواهد شد. او پرسید که آیا این معیار در زمان محاکمه خان رعایت شده است؟ آیا معیارهای عدالت که بی طرفی و نمایندگی کافی و ارائه شهود در مقابل هیئت منصفه است، آیا همه اینها در اختیار رئیس حزب قرار گرفته است؟ آیا جز قاضی همایون دلاور کسی در کل قوه قضائیه نبود که بتواند احکام عدالت را برآورده کند؟»

قریشی گفت: باید فکر کرد که چرا این تصمیم با این عجله گرفته شده و در آخر هفته اعلام شده است.

وزیر امور خارجه سابق پاکستان مدعی شد که «این موضوع باعث نگرانی است که با اعلام حکم و اعلام آن از تلویزیون پلیس بلافاصله برای ورود به خانه عمران خان سر رسیده است». "آیا پلیس قبلاً در مورد ماهیت و تصمیم مطلع شده بود؟" همچنین باید فکر کرد که چه نیازی به شکستن در خانه عمران خان بود؟

وی افزود: حزب تحریک انصاف از حق خود برای به چالش کشیدن این تصمیم در دستگاه عالی قضایی استفاده خواهد کرد. ما با تمام ابزارهای قانونی از عمران خان دفاع خواهیم کرد. برای دفاع از او همه راه‌های قانونی را انتخاب خواهیم کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی