بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به طرح جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری که به تازگی به صورت «اختیاری» اجرایی شده است گفت: صندوق بازنشستگی همچنان آمادگی دارد تا در صورت موافقت بازنشستگان و افزایش سهم بیمه پردازی، این خدمت را ارتقاء دهد.

به گزارش ایران‌پژواک، نعمت الله ترکی در نشست هم اندیشی روسای کانون‌های بازنشستگی کشور با بیان اینکه سلامت و درمان بازنشستگان پس از مسائل حقوق و معیشت که مطالبه اصلی آنهاست، اولویت جدی صندوق به شمار می‌رود افزود: پس از برگزاری نشستهای متعددی با کانون‌های بازنشستگی و حداقل ۵ شرکت بیمه‌گر از ابتدای سال ۱۴۰۲ در راستای بهبود و اصلاح بیمه تکمیلی بازنشستگان، در نهایت با نظر خود کانون‌ها، طرح جدید بیمه تکمیلی مطرح شد.

ترکی هدف از این امر را یکپارچه شدن خدمات بیمه تکمیلی و جلوگیری از سرگردانی و هزینه‌های مضاعف و پراکنده در حوزه درمانی بازنشستگان خواند و گفت که اینگونه حداقل خدمات یکپارچه و مشخصی به بازنشستگان ارائه می‌شود. این در حالیست که صندوق بازنشستگی همچنان آمادگی دارد تا در صورت موافقت بازنشستگان و افزایش سهم بیمه پردازی، این خدمت را ارتقاء دهد.

وی در ادامه ضمن تماس تلفنی و ارتباط زنده با «مهدی عیسی زاده» نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این نشست، از وی و سایر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون تلفیق خواست تا با مطالبات بازنشستگان کشوری در برنامه هفتم توسعه که در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب شده بود، موافقت کرده و از دغدغه‌ها و مشکلات این افراد بکاهند.

ترکی برنامه هفتم توسعه و احکام آن را فرصتی مناسب برای پیگیری مطالبات و نیازهای بازنشستگان در حوزه حقوق و معیشت و درمان دانست و گفت: همه ما باید در کنار هم این مسائل را پیگیری و دنبال کنیم. مدیران صندوق بارها و بارها مسائل مرتبط با همسان سازی، ماده ۸۵ قانون خدمات کشوری، بیمه درمان و سلامت پایه و معیشت بازنشستگان را از طریق سازمان برنامه و بودجه و مجلس پیگیری کرده‌اند که این پیگیری‌ها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، اول ماه جاری (مرداد ماه) بود که ارائه خدمات جدید جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق در قالب طرح «اختیاری» با سرانه هر نفر ۲۰۵هزار تومان اعلام شد.

بر اساس این طرح بازنشستگانی که مشمول طرح اصلی جبران هزینه خسارت درمان در سال جاری هستند، در صورت تمایل به استفاده از طرح اختیاری جدید، می توانند تا ۳۱مردادماه ۱۴۰۲ با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق و صفحه مربوطه به نشانی http://services.sabasrm.ir/insuranceoptionaldesign/login.aspx نسبت به اعلام درخواست خود اقدام کنند.

حذف محدودیت سقف پرداخت از کلیه خدمات بستری و اعمال جراحی، حذف محدودیت سقف پرداخت برای تأمین داروی بیماران خاص و حذف محدودیت سقف در برخی خدمات تشخیصی گران‌قیمت (مثل اندوسکوپی و کلونوسکوپی و..)، در هردو طرح اصلی و اختیاری ارائه شده، این در حالیست که تفاوت خدمات قابل ارائه در دو نوع بیمه طرح اصلی و اختیاری در جدول ذیل قابل مشاهده است:

ارتقاء خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان در صورت افزایش سهم بیمه‌پردازی آنها

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی