گرما

در این گزارش به ثبت رکوردهای جدید در قشم، عسلویه، ابوظبی و کویت اشاره شده و آمده است که با توجه به افزایش دمای کره زمین، احتمال دارد این مناطق در آینده غیرقابل سکونت شوند.

به گزارش ایران‌پژواک، روزنامه واشینگتن‌پست در گزارش تازه خود درباره افزایش دما و رطوبت هوا در سواحل خلیج فارس، پیش‌بینی کرده است که با افزایش دمای زمین، میزان گرمای تحمل‌نشدنی در اطراف خلیج فارس بیشتر از قبل می‌شود.

در این گزارش از ثبت دمای ۷۰ درجه‌ در جزیره قشم و دمای ۶۳ درجه‌ در عسلویه در استان بوشهر طی روز سه‌شنبه گفته شده و آمده است: «در شهرهای پرجمعیتی مانند ابوظبی در امارات متحده عربی یا شهر کویت نیز شاخص گرما پس از تاریکی هوا، تنها به ۳۷.۸ تا ۴۸.۹ سانتی‌گراد کاهش یافته است.

گرم بودن هوا در این منطقه یک اتفاق عادی است، اما این درجه دمای هوا برای حاشیه خلیج‌فارس نیز اکنون شدید و زیاد محسوب می‌شود و نشان‌دهنده این است که سیاره به بالاترین دمای خود در تاریخ رسیده است.»

طی روزهای اخیر دمای آب خلیج فارس تا ۳۶.۴ درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است که بالاترین دمای اعلام‌شده طی ۲۰ سال گذشته در این ماه از سال محسوب می‌شود، آبی شبیه به جکوزی که مشابه آن اخیرا در آب‌های نزدیک فلوریدا در آمریکا نیز مشاهده شده است، زیرا تمامی اقیانوس‌ها در سراسر جهان در حال ثبت رکوردهای تازه‌اند.

واشینگتن‌پست در ادامه گزارش خود به اعلام دو روز تعطیلی در ایران به‌دلیل افزایش عجیب دمای هوا اشاره کرد و نوشت که در اهواز به‌عنوان دارنده رکورد گرم‌ترین دمای هوا در آسیا (۵۴ درجه در سال ۲۰۱۷)، امسال درجه هوا طی هفته گذشته به ۵۱ درجه رسید. تابستان امسال در خاورمیانه بسیار طولانی و طاقت‌فرسا است و هواهای پرفشار، معروف به گنبدهای گرما، از شمال آفریقا تا جنوب اروپا و جنوب آسیا را قبضه کردند.

خلیج فارس طی روزهای اخیر شاخص‌های حرارتی بالایی را ثبت کرده است. به گزارش این نشریه آمریکایی، روز سه‌شنبه دمای منطقه‌ای در جزیره قشم در ایران به ۷۰ درجه سانتی‌گراد رسید. این درحالی است که طی ماه ژوئیه، دمای همین منطقه تا ۷۳.۹ سانتی‌گراد نیز رسیده بود. در عسلویه، شمال خلیج فارس و قطب نفت و انرژی ایران، شاخص گرما در روز سه‌شنبه به ۶۳.۳ سانتی‌گراد و در روز چهارشنبه به ۶۴.۴ سانتی‌گراد رسید. اوج آن نیز در ماه اوت بود که دما تا ۶۷.۲ درجه سانتی‌گراد پیش رفت. میانگین کمترین درجه هوا طی ۲۴ ساعت نیز در این منطقه ۴۱.۷ درجه سانتی‌گراد بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی