• ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
  • کد خبر: 34424
معلم

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: از ۲۱ هزار آموزگار استان، ۱۲ هزار و ۲۱ نفر به رتبه‌بندی خود معترض بوده‌اند که همکاران به صورت تمام وقت در حال بررسی بوده و خوشبختانه اکثر آنها ارتقای رتبه داشته و پرونده ارتقاس آنها مجدد بررسی شده است و تا پایان مرداد احکام صادر می شود.

به گزارش ایران‌پژواک، محمود نقوی سه‌شنبه ۲۴ مرداد در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه مستندات برای رتبه‌بندی لازم بود و باید بررسی انجام می‌شد که البته هر آیین‌نامه‌ای هم ایرادهایی دارد و باید اصلاحات انجام شود، افزود: نظر وزیر آموزش و پرورش بر این است که آیین‌نامه رتبه‌بندی برای سال بعد اصلاح شود.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه بیش از پیش به آموزگاران و همیاری آنها نیازمندیم، تصریح کرد: از همکارانی که در سال‌جاری تقاضای بازنشستگی دارند می خواهیم بمانند و همکاری خود را با آموزش پرورش ادامه دهند چراکه ما بیش از پیش به زحمتکشان این عرصه نیازمندیم در ضمن از همکارانی که بازنشسته شده و تمایل به تدریس دارند هم می خواهیم به کمک آموزش‌وپرورش بیایند تا در اول مهر کلاسی بدون معلم نماند.

کمبود ۲۵۵۷ معلم در همدان

وی با اشاره به اینکه با اضافه شدن بیش از ۳۰۰ کلاس در مهرماه سال‌جاری، تعداد کلاس‌های درس استان به ۱۱ هزار و ۶۰۰ کلاس می رسد، مطرح کرد: ۲۹۰ هزار دانش آموز در مدارس دولتی ثبت نام کرده اند و برای این تعداد تنها ۱۱ هزار و ۴۰۰ پرسنل داریم که از این بین ۲۰۲۳ نفر بازنشسته می شوند و در مجموع در آموزش و پرورش استان ۲۵۵۷ نفر کمبود آموزگار دیده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: طی هشت سال دولت قبل ۵۰۰۰ پرسنل از آموزش و پرورش همدان کم شده اما ۸۰ هزار نفر دانش‌آموز اضافه شده است در ضمن اضافه تدریس سال گذشته ۴۲ هزار ساعت بود که امسال به ۶۵ هزار ساعت می‌رسد.

نقوی با بیان اینکه متأسفانه در سال ۱۴۰۲ نمرات امتحان نهایی افت کرده است، گفت: در امتحانات نهایی امسال میانگین نمرات کل در کشور دو نمره و در استان همدان تنها یک نمره افت داشته است و پس از گذشت شش سال امسال بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته ایم.

وی با بیان اینکه سال ۹۲ کنکور را در رتبه ۱۱ تحویل دادیم و سال ۱۴۰۰ این رتبه را ۱۸ تحویل گرفتیم، افزود: نمی‌گوییم رتبه ما امروز خیلی بهتر شده اما رو به رشد هستیم و نشانه‌های رشد در این شاخص‌ها را می‌بینیم.

نمی‌توانیم مدارس کنار بلوار را تعطیل کنیم

وی با اشاره به اینکه معضل ترافیک در شهر همدان وجود دارد اما مقصر تنها دانش‌آموزان نیستند، اظهار کرد: راهکار ما برای کنترل ترافیک این بوده که مجوز جدید تأسیس مدارس در مناطقی را ممنوع کنیم و حتی در تمدید مجوز هم خواستیم برخی مدارس به جای دیگری منتقل شود اما اینکه بگوییم مدارس کنار بلوار بعثت تعطیل شود، چنین کاری را نمی‌توانیم انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در رابطه با بالا بودن شهریه مدارس غیردولتی هم اضافه کرد: افزایش شهریه بیشتر به علت افزایش اجاره مکان است و متأسفانه با افزایش اجاره، هزینه شهریه مدارس غیرانتفاعی هم افزایش پیدا می کند و مسئولان باید کنترل اجاره‌ ها را در دستور کار داشته باشند.

از کتاب جانباز فرهنگی "محسن جام‌بزرگ" رونمایی می‌شود

وی در ادامه بیان کرد: برای نخستین‌بار در کشور زندگینامه شهدا و آزادگان دفاع مقدس فرهنگی به دست نویسندگان همدانی نوشته شده و از کتاب جانباز فرهنگی "محسن جام‌بزرگ" رونمایی می شود.

نقوی با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰۰ شهید دانش‌آموز و ۲۰۰ فرهنگی در استان اضافه کرد: امروز -چهارشنبه ۲۵ مرداد- مراسم گرامیداشت دو فرهنگی استان با محوریت زندگی آزاده "محسن جام‌بزرگ" و مرحوم "رحیم نداف" برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در راستای کنگره ۸۰۰۰ شهید استان در هفته نخست شهریور ۸۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر و ۸۰۰۰ لوازم بهداشتی و ورزشی در مناطق محروم همدان توزیع می‌شود.

نقوی افزود: در ضمن در هفته نخست شهریور یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی را با هدف زنده نگهداشتن یاد شهدا در بین دانش‌آموزان و با حضور برگزیدگان دانش‌آموزی و فرهنگی استان در شهر همدان برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این یادواره در ادامه ۲۰۰۰ یادواره مدرسه و ۲۴ یادواره شهرستانی است که در اردیبهشت ماه برگزار شد و برنامه ما حضور گرم ۸۰۰۰ نفری فرهنگیان و دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شده تمام مدارس استان ما تا پیش از برگزاری کنگره رنگ و بوی شهدا داشته باشند به طوریکه دیدار با خانواده شهدا و نصب تصاویر شهدا در مدارس با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد.

نقوی در ادامه گفت: سی‌وهفتمین اجلاس مدیران آموزش و پرورش کشور طی سه روز به صورت وبیناری برگزار خواهد شد و در آن مشکلات و موانع بر سر راه آموزش و پرورش بررسی و راهکارها به صورت کتاب چاپ می‌شود و در اختیار آموزش و پرورش های کل کشور قرار می گیرد تا از آن بهره ببرند.

وی اضافه کرد: جلسه با حضور وزیر آموزش و پرورش و میهمانان کشوری در راستای تقویت اهداف و از بین بردن نقاط ضعف آموزش و پرورش برگزار می شود، این جلسه یک تبادل نظر بین بزرگان کشور برای حل چالش هاست که از فردا در همدان همزمان با سراسر کشور در سالن شهید مسلمیان به صورت شبانه روزی به مدت سه روز برگزار می شود و در ظهر جمعه با شرکت در نماز جمعه به پایان می رسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی