رضامراد صحرایی

وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی(معلمان) و موضوع صدور احکام جدید مبتنی بر نتایج اعتراضات از هفته آینده آغاز می شود و کسانی که اعتراض شان وارد شده است، رتبه شان ارتقاء می یابد و رتبه جدید می گیرند.

به گزارش ایران‌پژواک، رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شهریه مدارس گفت: میزان شهریه مدارس روی سایت مدارس غیردولتی قرار گرفته و اگر از آن شهریه بیشتر دریافت می کنند، شهروندان شکایت کنند تا ما پیگیری کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اخذ شهریه به دلار ، گفت: چند مرکز در دولت پیش مجوز داشتند که با دلار شهریه بگیرند، زیرا مدارس تطبیقی هستند و دانش آموزان آن خارجی اند ولی آن را تسری دادند و این کار غیرقانونی است. ما به طور جد دنبال این هستیم که اولا آنرا برگردانیم و اگر تخلف کردند پلمب کنیم.

وی افزود: در این دولت بالغ بر هزار مدرسه را یا لغو مجوز کردیم و یا دستور تعطیل موقتشان را صادر کردیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره اینکه با مصوبه کمیسیون تلفیق سند جامع سرمایه انسانی آموزش و پرورش تهیه می‌شود، گفت: کمیسیون تلفیق مصوبات خوبی را دیروز و امروز داشته و دارد و هنوز هم تمام نشده است. تدوین جامع منابع انسانی از جذب پذیرش تا نگهداشت و بازنشستگی و سایر موارد آموزش و پرورش است. تدوین سند جامع کار ضروری است و برنامه ریزی را راحت تر می کند و آینده را نشان می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که این سند چقدر کمبودها را جبران می کند؟ گفت : سند، کمبودی را جبران نمی کند.

صحرایی درباره اینکه چقدر خوش بینی هستید برنامه هفتم اجرایی شود؟ تصریح کرد: ان شاءالله برخلاف برنامه های قبلی اجرایی تر می شود.

وی درباره ثبت نام اتباع افاغنه گفت: اتباع همانطور که تا الان مشکلشان حل شده، از الان به بعد هم در چارچوب قوانین مشکلشان حل می شود.آن دسته از اتباعی که شناسه مهاجر و کد مخصوص را از وزارت کشور نگرفتند، باید آن را اخذ کنند، زیرا شرط ثبت نام است و محدودیتی برای ثبت نام آنها وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه در مورد کودکان زیر 18 سال(محصلین) هم در لایحه عفاف و حجاب جرم انگاری شده است؟ یادآورشد: این موضوع را نه شنیده ام و نه خبر دارم.در لایحه دولت چنین چیزی نیست و لایحه دولت بحث جرم انگاری نداشت، بلکه تخلف بود. موضوع برخورد با دانش آموزان نه در لایحه بوده و نه اطلاعی دارم.

وی درباره اینکه در صورت تصویب واکنش شما نسبت به جرم انگاری از کودکان زیر 18 سال در لایحه عفاف و حجاب چیست؟ گفت: باید آن را بررسی کنیم و واکنش ما متناسب با اطلاعات است.

وی در ادامه افزود: دو هفته دیگر اجلاس بزرگ مدیران مدارس در سراسر کشور را داریم. در تهران هم چهار هزار مدیر مدرسه دور هم جمع می شوند و برای آمادگی برای سال جدید فعالیت هایشان را آغاز می کنند.

وی همچنین اظهارکرد: رتبه بندی(معلمان) و موضوع صدور احکام جدید مبتنی بر نتایج اعتراضات از هفته آینده آغاز می شود. کسانی که اعتراض شان وارد شده است، رتبه شان ارتقاء می یابد و رتبه جدید می گیرند.

وزیر آموزش پرورش در ادامه با اعلام اینکه در کشور ۷۰ هزار تن کاغذ مصرف می‌شود، که ۵۰ هزار تن آن را آموزش و پرورش مصرف می‌کند. با اشاره به اینکه دو روز قبل درخصوص کاغذ تصویب شد که از کاغذ داخلی مصرف کنیم ، گفت: برای اولین بار است که در این دولت تمام کاغذمان را از داخل تامین کنیم و امید است بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم. این کار بزرگی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سالیانه ۱۵۵ میلیون جلد کتاب چاپ می‌کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی