بنزین

شلوغی پمپ‌بنزین‌ها در تهران و برخی شهرها در روزهای اخیر با واکنش‌های بسیاری از سوی مردم روبه‌رو شده است.

به گزارش ایران‌پژواک، محدودیت در دریافت بنزین در جایگاه‌ها با کارت سوخت شخصی، افزایش تقاضای هفته‌های پایانی تابستان، خرابی برخی از نازل‌ها که در شلوغی‌ها اثرات آن خودنمایی می‌کند، محدودشدن کارت‌های سوخت جایگاه‌دارها و برخی شایعات؛ ۵ دلیل اصلی شلوغی پمپ‌بنزین‌ها در روزهای اخیر است.

روزهای اخیر شلوغی پمپ‌بنزین‌ها مشهود است و موجب‌شده برخی گمانه‌زنی‌ها و شایعات در بین مردم یا فضای‌مجازی رواج پیدا کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد اگرچه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین یا کاهش سهمیه وجود ندارد ولی تلاش‌ برای مدیریت مصرف با اعمال شرایط جدید دریافت سوخت را می‌توان مشاهده کرد. اعمال محدودیت برای دریافت سوخت در کنار افزایش مشتری و رشد متقاضیان دریافت بنزین ساده‌ترین دلایل شلوغی پمپ‌بنزین‌ها است. همچنین افزایش تقاضای واقعی برای سفر در روزهای پایانی فصل‌گرم و مخصوصا شهریورماه را می‌توان از دلایل دیگر شلوغی پمپ‌بنزین‌ها دانست. به گزارش «شانا»؛ وزیر نفت گفت: پیش از این بنده و همکارانم مصاحبه کردیم و برای صدمین‌بار تکرار می‌کنیم که هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست.

همچنین مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه کمبود سوخت نداریم و مردم به شایعات توجهی نکنند، گفت: تمام شایعات مطرح‌شده درخصوص بنزین صحت ندارد و هیچ تغییری در سهمیه سوخت ایجاد نشده‌است. اینکه در هفته‌های پایانی تابستان و مخصوصا شهریورماه شاهد رشد تقاضای بنزین در کشور هستیم، یک واقعیت است؛ تا جایی‌که این حجم تقاضا می‌تواند تبعات خاص خود را ایجاد کند. اگر در روزهای اخیر سری به پمپ‌بنزین‌ها زده باشید شاید با شلوغی برخی جایگاه‌ها روبه‌رو شده باشید تا جایی‌که به گفته یکی از رانندگان چندین‌بار از بنزین‌زدن منصرف شده‌اند.

این شلوغی را باید در دو نکته جست‌وجو کرد؛ یکی آنکه تقاضای کل برای بنزین در کشور افزایش‌یافته و در کنار آن امکان دریافت و تحویل بنزین نیز کاهش داشته‌است. این دوگانه را باید مهم‌ترین دلیل شلوغی پمپ‌بنزین‌ها دانست، اما یک واقعیت دیگر را نباید از نظر دور داشت و آن جو روانی نگرانی است که شاید بی‌دلیل در جامعه گسترش پیدا کرده که ازترس رشد قیمت‌ها یا کاهش سهمیه‌های خرید حکایت دارد. چیزی که نه‌تنها بارها از طرف مسوولان تکذیب شده، بلکه افزایش قیمت بنزین برای امسال حتی منع قانونی دارد. همین منع قانونی رشد قیمت‌هاست که قانون‌گذار تلاش برای محدودیت مصرف را در دستور کار قرارداده که در نهایت به محدودشدن کارت‌های سوخت جایگاه‌دارها منتهی شده‌است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی