• ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
  • کد خبر: 34569
دندان

کاشت ایمپلنت دندان در حال حاضر بهترین روش درمان بی دندانی است که در میان مردم دارای محبوبیت بسیار بالایی است.

گزارش آگهی/ ایمپلنت های دندان جهت بر طرف کردن نواقص و عیوب بی دندانی طراحی شده اند و از همین جهت برای تولید این ایمپلنت ها نهایت ظرافت و خلاقیت طراحی را مورد استفاده قرار می دهند. سالانه برند های مختلف تولید ایمپلنت در سراسر دنیا سرمایه های کلانی را برای تحقیق و آزمایش در این صنعت دندانپزشکی هزینه می کنند. در این مقاله به بررسی قیمت کاشت دندان طبیعی ( ایمپلنت ) می پردازیم.

روش کاشت دندان طبیعی

هدف از این هزینه ها افزایش کیفیت تولید، افزیش شباهت این ایمپلنت های دندان به دندان های طبیعی و همچنین کاهش طول درمان ایمپلنت ها است. زیرا کاشت ایمپلنت دندان طی یک عمل جراحی تهاجمی صورت می گیرد و از همین رو نیاز به مراقبت دارد تا طول درمان آن تمام شود و بیمار به طور کامل بهبود یابد. طی عمل جراحی که از آن نام بردیم پایه ایمپلنت دندان را که جهت سازگاری بیشتر با بدن انسان معمولا از تیتانیوم آن را می سازند درون استخوان فک قرار می دهند.

شاید برایتان جالب باشد » ایمپلنت دندان چیست ؟

در واقع این عمل به این گونه است که دندانپزشک جراح با استفاده از پانچ یا تیغ جراحی لثه را در ناحیه کاشت ایمپلنت برش می دهد به طوری که استخوان فک نمایان شود. پس از آن با استفاده از به روز ترین تجهیزات دندانپزشکی استخوان فک را سوراخ می کند و پایه ایمپلنت را درون استخوان فک قرار می دهند تا با استخوان به خوبی جوش بخورد.

جوش خوردن استخوان فک با پایه ایمپلنت موجب مستحکم شدن پایه ایمپلنت می شود و این موضوع یکی از دلایلی است که ایمپلنت ها را نسبت به پروتزهای متحرک متمایز می سازد.

زیرا ایمپلنت ها ثابت هستند و برای ثابت ماندن به جای این که به دندان های طبیعی و سالم فرد تکیه کنند به پایه ایمپلنت تکیه می کنند که مانند ریشه دندان عمل می کند و باعث می شود که دندان های طبیعی فرد آسیب نبینند.

همچنین باید بدانید این ایمپلنت های دندان مانع تحلیل استخوان فک و از بین رفتن فرم دهان، دندان و فک می شوند. پس از گذشت طول درمان کاشت پایه ایمپلنت و مستحکم شدن آن روکش ایمپلنت ها را قالب گیری می کنند و برای تولید به لابراتوآر دندانپزشکی می فرستند، پس از تولید مجددا روکش ها را به دندانپزشکی می فرستند و فرد بیمار برای نصب روکش ها به دندانپزشکی مراجعه می کند. معمولا این امر در یک جلسه انجام می شود و روکش ها را روی پایه ایمپلنت می چسبانند یا این که این روکش ها را روی پایه پیچ می کنند.

این ایمپلنت ها به دلیل پایه ایمپلنت که مانند ریشه دندان است و همچنین طراحی خلاقانه که به آن اشاره کرده بودیم بسیار به دندان های طبیعی شبیه هستند. ایمپلنت دندان یک روش ثابت درمان بی دندانی شناخته شده است و در صورت استفاده و مراقبت درست از ایمپلنت ها این روش دائمی محسوب می شود.

قیمت کاشت دندان طبیعی، ایمپلنت

هزینه درمان به روش کاشت ایمپلنت های دندان دارای پارامتر های زیادی می باشد و به عوامل متفاوتی بستگی دارد که در این مطلب سعی کردیم به بررسی این عوامل بپردازیم.

قیمت کاشت دندان طبیعی چقدر است ؟

درمان های جانبی

ممکن است فرد بیمار برای درمان بی دندانی خود نیاز به درمان های جانبی داشته باشد، برای مثال ممکن است فرد بیمار نیاز به کشیدن دندان، خارج کردن ریشه دندان از استخوان فک و یا پر کردن دندان های اطراف نیاز داشته باشد که این موضوع موجب افزایش هزینه درمان بیمار می شود.

یکی دیگر از مهم ترین مسائلی که تاثیر زیادی روی هزینه کاشت ایمپلنت دارد سلامت استخوان فک و داشتن تراکم کافی استخوان است. برای مثال در نظر داشته باشید که فرد بیمار دارای تراکم استخوان کافی نباشد و نیاز داشته باشد که استخوان فک بیمار را پیش از کاشت ایمپلنت دندان ترمیم کنند. برای ترمیم استخوان فک از پیوند استخوان استفاده می کنند که خود یک عمل جراحی می باشد و دارای طول درمان می باشد، به این صورت که لثه را برش می دهند تا استخوان فک نمایان شود سپس چهار چوبی را ایجاد می کنند، داخل آن را به وسیله مواد پیوند استخوان پر می کنند، لثه را روی آن بخیه می کنند تا طول درمان آن تمام شود و استخوان فک ترمیم شود. پس از ترمیم استخوان فک بیمار میتوان کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهد که این عمل جراحی موجب افزایش هزینه درمان ایمپلنت می شود و تشخیص تراکم استخوان فرد توسط پزشک با استفاده از دستگاه های پیشرفته و معاینه دقیق صورت می گیرد.

انتخاب پزشک متخصص

از دیگر عواملی که روی هزینه کاشت ایمپلنت تاثیر دارد انتخاب پزشک متخصص می باشد، زیرا هرچه تخصص پزشک بیشتر باشد، تجربه بیشتری داشته باشد و دارای مهارت بیشتری باشد هزینه درمان توسط این پزشک افزایش میابد. البته این موضوع را فراموش نکنید که پزشک جراح تاثیر بسیار زیادی در موفقیت درمان دارد و امکان بروز عوارض احتمالی کاشت ایمپلنت را با به کار گیری تجربه، مهارت و تجهیزات به روز از بین می برد. جراح متخصص به بهترین نحوه نقشه کاشت ایمپلنت را طراحی می کند و با اجرای دقیق این نقشه طول درمان ایمپلنت ها را نیز کاهش می دهد از همین جهت در انتخاب پزشک خود کوشا باشید.

برند ایمپلنت دندان

امروزه ایمپلنت دندان یکی از بزرگ ترین صنعت های دندانپزشکی است که بخش عمده ای از فعالیت های این صنعت را به خود اختصاص داده است از همین جهت باید بگوییم که ایمپلنت دندان توسط برندهای متفاوتی در سراسر دنیا با کیفیت و هزینه کاشت های متفاوت تولید می شود. آمریکا، کشورهای اروپایی، کره، ایران و همچنین چین دارای بزرگ ترین برندهای تولید کننده ایمپلنت در سراسر دنیا هستند. هزینه درمان ایمپلنت به وسیله ایمپلنت هایی که توسط برندهای آمریکایی و اروپایی نسبت به برند های کره ای، چینی و ایرانی بیشتر است. اما باید بدانید که این برندهای آمریکایی و اروپایی دارای کیفیتی متفاوت و بسیار بالا تر نسبت به رقبای کره ای ، چینی و ایرانی هستند. این موضوع به این معنی نیست که ایمپلنت های کره ای دارای کیفیت مناسبی نیستند، ایمپلنت های کره ای با توجه هزینه درمان مناسب دارای کیفیت بالایی هستند و بسیار مناسب هستند.

اما ایمپلنت های اروپایی و آمریکایی به دلیل استفاده از تکنولوژی به روز تر و خلاقیت بالا در طراحی دارای کیفیت بسیار بالا تری هستند از همین جهت هزینه درمان این برندهای تولید کننده بسیار بالاتر از رقبای کره ای است. برای انتخاب برند ایمپلنت مناسب با شرایط بیمار و همچنین انتخاب ایمپلنت مناسب با شرایط اقتصادی بیمار بهتر است بیمار به دندانپزشک خود مراجعه نماید و درخواست مشاوره جهت درمان و برند مورد استفاده کند.

ابتدا برای داشتن یک مشاوره مفید و نهایتا یک درمان موفقیت آمیز یک پزشک متخصص با تجربه انتخاب کنید و از ایشان درخواست مشاوره و معاینه کامل کنید تا با توجه به شرایط شما، درمان های جانبی مورد نیاز، برند مورد تایید شما و پزشک و هزینه درمان شما تخمین زده شود. فراموش نکنید که درمان ایمپلنت بهترین روش درمانی است که تا به امروز روزانه درحال پیشرفت بوده است.

منبع : هزینه ایمپلنت تهران 1402

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی