• ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
  • کد خبر: 34691
طلا

افت و خیز قیمت‌ها در بازار سکه ادامه دارد.

به گزارش ایران‌پژواک، بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته بازار سکه روزهای پرنوسانی را گذرانده است، اما این بار در روز چهارشنبه و در آخرین لحظات معاملاتی، در مسیر افزایشی قرار گرفت و یک کانال بالا رفت.

ورود قیمت سکه به کانال ۲۸ میلیون تومان در حالی رقم خورد که از ابتدای هفته در کانال ۲۷ میلیون تومان بالا و پایین می‌شد و به نظر می‌رسید نبود تقاضا در بازار، حتی قیمت‌ها را به سمت پایین بکشاند.

تحریک سکه از سمت بازار جهانی طلا

اما با این حال، در شرایط کنونی به نظر می‌رسد تقویت انتظارات برای رشد اونس طلا موجب شده است که فشار فروش در بازار سکه امامی محدودتر شود و فلز گرانبهای داخلی به بالای کانال ۴۸ میلیون تومان برود.

بررسی ها حکایت از آن دارد که رشد قیمت طلا در وقع پس از انتشار گزارش بازار کار آمریکا رخ داد، بر اساس این گزارش تعداد موقعیت باز اشتغال با کاهش ۳۳۸ هزار نفری به ۸.۸۲۷ میلیون نفر در ماه جولای رسید، با انتشار این گزارش بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده کاهش یافت چرا که بازدهی اوراق خزانه با نرخ بهره فدرال رزرو رابطه مستقیم دارد و مشاهده اثر گزاری سیاست های فدرال رزرو بر بازار کار باعث شد تحلیلگران پیش بینی کنند که فدرال رزرو ممکن است چرخه انقباضی سیاست های پولی را متوقف کند، تعدیل انتظارات از اقدامات فدرال رزرو باعث کاهش بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده شد و از آنجا که قیمت طلا به عنوان یک دارایی بدون بازدهی رابطه معکوس با بازدهی اوراق قرضه دارد، قیمت اونس جهانی طلا در جهت معکوس افزایش یافت. البته گزارش های فدرال رزرو و آمار اقتصادی ایالات متحده مهم ترین عواملی هستند که می توانند در روز پنج شنبه و جمعه جهت حرکت شاخص دلار و انس طلا را مشخص کنند.

انواع سکه کانال عوض کرد

بنا به این گزارش، سکه دیروز در بازار با ۱۱۴ هزار تومان افزایش، ۲۸ میلیون و ۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

نیم‌سکه نیز با افزایش ۳۰ هزار تومانی در بازار، کانال عوض کرد و ۱۵ میلیون تومان نرخ‌گذاری شد. قیمت ربع‌سکه هم ۱۰۰ هزار تومان بالا رفت و در بازار به قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. همچنین سکه گرمی با قیمت ۵ میلیون و ۸۵۰ تومان معامله شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی