ایران و کره جنوبی

یک تحلیلگر اوکراینی مدعی شد ایالات متحده آمریکا و دولت کره جنوبی با آزادسازی ۶ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی، از پشت به اوکراین خنجر زده اند و در حالی که از اوکراین در برابر حمله نظامی روسیه حمایت می کنند، اما همزمان به متحد روسیه که ادوات نظامی در اختیار مسکو می گذارد، پول می رسانند.

به گزارش ایران‌پژواک از عصرایران، این تحلیلگر اوکراینی مدعی شده: بدون شک بخشی از این ۶ میلیارد دلار آزاد شده ایران تبدیل به پهپاد شده و به سروکله اوکراینی ها فرود خواهد آمد.

"استپان استپاننکو" تحلیلگر اوکراینی مستقر در لندن با نگارش مقاله ای که در وبگاه روزنامه "کی یف پست" بازتاب یافته، از توافق اخیر بین واشنگتن و تهران برای آزادسازی ۶ میلیارد دلار پول ایران در کره جنوبی و آزادی ۵ زندانی آمریکایی از زندان های ایران، به شدت انتقاد کرد.

این تحلیلگر اوکراینی مدعی شد، آزادسازی این میزان پول برای حکومتی که تحت شدیدترین فشارها و تحریم های اقتصادی است، یک هدیه برای کاستن از فشارهای اقتصادی و تحکیم موقعیتش است.

او با اشاره به بودجه ۳۴۹ میلیون دلاری وعده داده شده از سوی سئول برای کمک به اوکراین در سال جاری، نوشت: بودجه تخصیص یافته برای حمایت از اوکراین در مقایسه با آسیبی که ایران می تواند با پول نقد تازه به دست آمده خود از طریق حمایت از روسیه، شبکه های تروریستی نیابتی و احساسات ضد اسرائیلی بزند، ناچیز است."

این تحلیلگر اوکراینی در ادامه درباره روند انتقال پول ایران به قطر نیز نوشت:" انتخاب قطر از سوی ایران به عنوان یک مرکز مالی نیز تصادفی نیست. اتحاد بین دو کشور نه تنها در توافق‌های تجاری مانند اتصال اخیر شبکه‌های برق و همکاری آنها با اوپک پلاس در زمینه استخراج گاز طبیعی با پیش‌بینی کاهش تحریم‌ها در آینده، آشکار می‌شود بلکه اعتقاد بر این است که قطر از شبکه‌های تروریستی ایران حمایت می‌کند که باعث شد پادشاهی عربستان سعودی در سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کند."

او در ادامه نوشت: رژیم ایران که به واسطه تحریم ها در تامین پول نقد در تنگنا قرار گرفته‌، نه تنها در زمانی که کاملا به آن نیاز دارد، دست به رفع توقیف دارایی‌های خود می‌زند، بلکه این کار را در زمانی انجام می‌دهد که با کمک نظامی خود به روسیه، در تلاش برای کشتن اوکراینی‌ها است. همزمان تهران در حال افزایش موضع تهاجمی خود علیه اسراییل است - کشوری که ایران بارها وعده داده است که آن را از روی کره زمین محو خواهد کرد.

تصمیم کنونی که عملا به مثابه کاهش تحریم‌ها علیه ایران است، چیزی جز خنجر زدن به پشت اوکراینی‌ها نیست - تامین بودجه‌ای که می‌تواند، و بدون شک، برای ایجاد فناوری نظامی استفاده شود، و یک دنده معکوس جدی در سیاست ایالات متحده برای مهار کشوری است که می خواهد بزرگترین متحد آمریکا در خاورمیانه را نابود کند.

تحلیلگر اوکراینی: آمریکا و کره جنوبی با آزادسازی پول ایران از پشت به ما خنجر زدند
"یون سوک یول" رییس جمهوری کره جنوبی

در حالی که تلاش‌های کره جنوبی برای کمک به اوکراین بدون شک صادقانه است، اختصاص ۰.۰۷ درصد از بودجه سال ۲۰۲۴ سئول برای کمک به اوکراین در حالی که به متحد و تامین‌کننده روسیه اجازه می‌دهد تا ۱۷ برابر این رقم به جیب بزند، نگرانی فزاینده ای ایجاد می کند که کشورهای توتالیتر و ناقض حقوق بشر از نیروهای دموکراسی خواه پیشی گرفته اند.

با اطمینان می‌توان گفت که ایران حداقل بخشی از این پول آزاد شده از کره جنوبی را برای تامین قطعات پهپادی استفاده خواهد کرد تا به روسیه بفروشد و کسب درآمد بیشتر کند و همزمان موضع خود را در داخل در برابر مخالفان و معترضان تحکیم کند.

رژیم ایران می تواند به راحتی و به سرعت ۵ نفر دیگر را پیدا کند تا بتواند برای دور بعدی مذاکرات آنها را زندانی کرده و بابت آزادی شان از آمریکا باج بگیرد. ایالات متحده آمریکا باید بداند که با انعقاد یک معامله با شیطان، نمی تواند برنده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی