• ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
  • کد خبر: 34800
داروخانه

بنابر آنچه که رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها عنوان داشته است، مسیر پرداخت یارانه دارو از پاییز تغییر خواهد کرد.

به گزارش ایران‌پژواک، علی عسگری رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفته که قرار است از مهر ۱۴۰۲ یارانه دارو به جای پرداخت به بیمه‌ها، به مصرف کننده نهایی یعنی داروخانه‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی اختصاص پیدا کند.

وی افزود: با اختصاص یارانه دارو به مصرف‌کننده نهایی، داروخانه‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی دلگرم می‌شوند که اگر دارویی را عرضه کردند، مطالبات آنها می‌تواند به سرعت بازگردد. البته آنها هم باید به ما تضمین بدهند که در زنجیره عمل کنند و بعد از دریافت مطالبات خود، مطالبات شرکت‌های توزیع دارو را بپردازند تا توزیع کننده هم مطالبات تولیدکننده دارو را بپردازد و در این صورت زنجیره تأمین دارو به درستی عمل خواهد کرد.

در همین راستا، مهدی پیرصالحی نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، از این پیشنهاد استقبال کرد و گفت: پرداخت یارانه دارو به مرحله آخرتر که داروخانه یا بیمار است، برسد؛ بهتر است.

وی در پاسخ به این سوال که با اجرای این روش احتمال بروز تخلف و آمار بیماران برای دریافت یارانه دارو افزایش یابد، افزود: بروز تخلف در همه جا ممکن است، اما اگر به درستی کنترل شود؛ این احتمال خیلی کم می‌شود.

پیرصالحی ادامه داد: با توجه به اینکه همه بیماران دارای کد ملی و حساب بانکی هستند، بعید به نظر می‌رسد چنین تخلفی رخ دهد.

نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، افزود: نکته دیگر اینکه، پرداخت یارانه همچنان بر اساس سهم بیمه محاسبه خواهد شد و این بیمه‌ها هستند که نسخه را تأیید می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه احتمال دارد با تغییر مسیر پرداخت یارانه دارو به مصرف‌کننده نهایی شاهد تخلفاتی باشیم، گفت: تخلف در همه ابعاد و زمینه‌ها ممکن است بروز کند، اما با کنترل و نظارت دقیق، احتمال تخلف کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی