• ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
  • کد خبر: 34841
ترکیه

وزارت امور خارجه ترکیه برگزاری انتخابات در منطقه قره‌باغ را محکوم کرد.

به گزارش ایران‌پژواک از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ترکیه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ ای برگزاری انتخابات در منطقه قره‌ باغ را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه با ادعای اینکه چنین اقداماتی به معنای ضربه به گفتگوهای صلح میان باکو و ایروان است، آمده است: برگزاری انتخابات ساختگی توسط نیروهای ارمنستانی که به صورت غیرقانونی کنترل منطقه قره‌ باغ را در اختیار دارند، تلاشی دیگر به منظور مشروع نشان دادن وضعیت خلاف حقوق بین الملل موجود در منطقه به شمار می‌ رود.

وزارت خارجه ترکیه همچنین در بیانیه خود اضافه کرده که چنین اقداماتی در تضاد آشکار با قطعنامه‌ های شورای امنیت سازمان ملل و تصمیمات سازمان امنیت و همکاری اروپا است.

در این بیانه با محکومیت برگزاری انتخابات در منطقه قره‌ باغ می افزاید: ترکیه این انتخابات غیرمشروع که در تضاد آشکار با حق حاکمیتی و تمامیت ارضی (جمهوری) آذربایجان برگزار می‌ شود را به رسمیت نمی‌ شناسد. سازمان ملل و جامعه جهانی را نیز به اتخاذ رویکرد مناسب نسبت به این اقدام غیرقانونی دعوت می‌ کنیم.

وزات امور خارجه ترکیه همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود بر حمایت کامل آنکارا از ادامه گفتگوهای صلح میان (جمهوری) آذربایجان و ارمنستان تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی