خودرو

معاون وزیر صمت از عرضه مستقیم خودرو توسط خودروسازان و حذف سامانه یکپارچه فروش خبر داد و گفت : عرضه جدید از ۸ مهر شروع می‌شود.

به گزارش ایران‌پژواک، منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در گفتگو با سیما اعلام کرد: روش فروش خودرو تغییراتی داشته است و سومین سامانه یکپارچه فروش خودرو برگزار نمی‌شود.

به گفته منطقی، با توجه به افزایش عرضه خودروها و آغاز واردات، بازار خودرو به یک تعادلی می‌رسد و دیگر نیاز نیست تا فروش خودرو به روش قبل اجرا شود، لذا روش عرضه به صورت فروش مستقیم و از کارخانه خواهد بود.

وی گفت: عرضه جدید خودرو از ۸ مهرماه شروع می‌شود. روش عرضه به صورت فروش مستقیم و از کارخانه است و در سامانه ثبت خواهد شد.

گفتنی است؛ سامانه یکپارچه خودرو یکی از ابداعات فاطمی‌امین و تیم او در وزارت صمت بود که دو مرحله از این سامانه به اجرا درآمد.

به عبارتی در آن شرایط برای تنظیم میزان تقاضا و کنترل بازار خودرو، دولت از سامانه یکپارچه و برخی محدویت‌ها نظیر محدودیت زمانی برای خرید خودرو با نرخ دولتی توسط یک شخص یا نداشتن پلاک فعال برای خرید خودرو استفاده کرد.

به عقیده برخی کارشناسان، در آینده و با اجرایی شدن قیمت‌گذاری آزاد، خودروسازان آزاد خواهند بود که محصولات خود را در اشکال گوناگون همانند لیزینگ، فروش اقساطی یا فروش نقدی به فروش برسانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی