خودرو

در حالی شورای رقابت با چراغ سبز وزارت صمت، مجوز گرانی هشت محصول ایران خودرو به بهانه نصب آپشن جدید را داده که باید پرسید، آیا صرفا با نصب آپشن، نام خودروی جدید می توان بر آن گذاشت و قیمت را افزایش داد؟البته هنوز درباره این آپشن‌ها هم اطلاع رسانی نشد.

به گزارش ایران‌پژواک، شورای رقابت در جدیدترین مصوبه خود مجوز افزایش قیمت ۸ محصول جدید ایران خودرو را صادر کرد و براساس آن قیمت خودروها با افزایش حدود ۸۰ تا ۱۷۰ میلیون تومانی به بهانه آپشن های جدید روبه رو شده است.

در مقایسه با قیمت های قبلی دنا پلاس حدود ۸۰ میلیون تومان، سورن حدود ۱۰۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ حدود ۸۰ میلیون تومان، رانا پلاس حدود ۹۰ میلیون تومان، تارا با دنده دستی حدود ۱۶۰ میلیون تومان و تارا اتوماتیک نیز نزدیک به ۱۷۰ میلیون تومان گران شده است.

* خودروسازان بعد از احتکار به فکر تغییر آپشن افتادند!

البته در طول ماه‌های اخیر خودروسازان به بهانه‌های مختلف سعی در دریافت مجوز افزایش قیمت همه خودروها برای جبران ضرر و زیان خود داشتند و حتی با احتکار خودرو درصدد امتیاز گیری از وزارت صمت برای تغییرات قیمتی بودند اما با توجه به اینکه تصمیم افزایش قیمت با موافقت وزارت صمت و سازمان حمایت رو رو نشد، با شگردی جدید تصمیم به نصب آپشن بر روی خودروها و دریافت هزینه بالاتر از مشتریان شده‌اند.

اما سوال اینجاست چرا خودروسازان باید برای اجرای استانداردهای جدید خودرو و یا نصب آپشن نام خودروی جدید را بهانه و از متقاضیان هزینه بالاتری را دریافت کنند. در این شرایط تکلیف مصرف کننده چیست؟

در حال حاضر هنوز اطلاعات جدیدی از این ۸ مدل خودرو توسط ایران خودرو منتشر نشده اما در شرایط فعلی به نظر می‌رسد خودروساز می خواهد برای جبران هزینه های خود محصولات قدیمی خود را رنگ و لعاب داده و به نام خودروی جدید راهی بازار کند اما چرا وزارت صمت به عنوان متولی صنعت خودرو آنها را همراهی کرده و الزام به توسعه محصول نمی کند؟ با این رویکرد باید منتظر تغییر نام سایر محصولات شرکت های خودروساز به بهانه استاندارد یا ارتقا یافته باشیم و خبری از ارائه محصولات جدید نباشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی