• ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
  • کد خبر: 36563
توشیبا

شرکت الکترونیک توشیبا در قرارداد ۱۱ میلیارد پوندی توسط کنسرسیوم به رهبری شرکای صنعتی ژاپن خصوصی شد.

به گزارش ایران‌پژواک از شفقنا، شرکت ژاپنی توشیبا با تسلط بر لوازم الکترونیکی در قرن بیستم، پس از ۷۴ سال از بورس توکیو خارج شد. این تولیدکننده که در بریتانیا با کمپین تبلیغاتی “Ello Tosh, Gota Toshiba” در دهه ۱۹۸۰ مرتبط است، روز چهارشنبه در یک معامله ۱۱ میلیارد پوندی توسط گروهی از سرمایه‌گذاران که در راس آنها شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی ژاپن اینداستریال پارتنرز قرار دارد و همچنین شامل شرکت خدمات مالی اوریکس، شرکت نیروی چوبو الکتریک پاور و شرکت تراشه سازی Rohm است، خصوصی شد.

این خرید ۱۴ میلیارد دلاری به دنبال سال‌ها فشار سرمایه‌گذاران بر شرکت از سوی سرمایه‌گذاران خارجی پس از آشفتگی‌هایی است که با یک رسوایی حسابداری بزرگ آغاز شد که این اتفاق یکی از معروف‌ترین شرکت‌های ژاپنی را تکان داد.

پیش از این نیز توشیبا اقداماتی را برای احیای خود تحت مالکیت جدید انجام داده است، از جمله قرارداد با سرمایه گذار Rohm برای تولید تراشه هایی برای کنترل منبع تغذیه الکترونیکی. برخی از تحلیلگران بر این باورند که ممکن است این شرکت برای دستیابی به ارزش بیشتر تجزیه شود.

ریشه‌های تأسیس این کورپوریشن به سال ۱۸۷۵ و راه‌اندازی شرکت تاناکا سیزو-شا توسط تاناکا هیساشیگ بازمی‌گردد. طبق تاریخچه شرکت، کمتر از یک دهه پس از پایان ۲۵۰ سال انزوای فرهنگی و اقتصادی ژاپن. توشیبا در سال ۱۹۳۹ با ادغام شرکت‌های تاناکا سیزو-شا و توکیو دنکی (تأسیس: ۱۸۹۰) پدید آمد.

پس از زنده ماندن از آشفتگی جنگ جهانی دوم، ستاره توشیبا همراه با اقتصاد ژاپن که دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از ایالات متحده شد، رشد کرد.

در سال ۲۰۱۵ مشکلات اخیر توشیبا برای اولین بار به صورت علنی مطرح شد، زمانی که این شرکت تحقیقاتی را در مورد آنچه که فاش شد بیش از حد سود بود، آغاز کرد و به دنبال آن مشکلات بزرگی در شرکت تابعه فناوری هسته‌ای آن به وجود آمد. این امر باعث فروش سهام و تخلیه برخی از بخش های تجارت از جمله واحد ساخت تراشه های حافظه فلش برای گوشی های هوشمند شد.

این شرکت حدود ۱۰۶ هزار کارمند دارد و برخی از عملیات آن برای امنیت ملی حیاتی است. چهار مدیر شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی ژاپن اینداستریال پارتنرز و همچنین یک نفر از شرکت خدمات مالی اوریکس و شرکت نیروی چوبو الکتریک پاور به هیئت مدیره خواهند پیوست. یک مشاور ارشد از گروه مالی سومیتومو میتسویی که وام‌دهنده اصلی توشیبا است، به تیم مدیریتی جدید ملحق خواهد شد.

توشیبا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت اکنون گام بزرگی به سوی آینده جدید با یک سهامدار جدید برخواهد داشت و از تداوم درک و حمایت سهامدارانش، قدردانی می‌کند. گروه توشیبا اکنون با یک سهامدار جدید گامی بزرگ به سوی آینده ای جدید خواهد برداشت.

به گزارش رویترز، تغییرات و تحولات در توشیبا آغاز شده و این شرکت با شرکت Rohm برای سرمایه گذاری ۲۰۷ میلیارد دلاری در تاسیسات تولید برای تولید مشترک تراشه‌های نیرو، متحد شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی