جلیل رحیمی جهان آبادی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مواضع روسیه اثری بر تمایت ارضی ایران نخواهد گذاشت، گفت: ما برای دوستی با روسیه هزینه های سنگینی را پرداخت می کنیم بنابراین دستگاه دیپلماسی باید از امنیت و منابع جمهوری اسلامی ایران دفاع کند و نسبت به رفتار روسیه اخطار جدی بدهد.

به گزارش ایران‌پژواک از شفقنا، جلیل رحیمی جهان آبادی در خصوص مواضع روسیه در رابطه با جزایر سه گانه ایران، گفت: علی رغم روابط گسترده و وسیعی که با روسیه داریم، اما این کشور درخصوص منافع و امنیت ما در حوزه خلیج فارس، تعمدا رفتارهایی انجام می دهد که هم به ضرر روسیه است و هم به امنیت منطقه آسیب می رساند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخزر در مجلس شورای اسلامی افزود: اولین بار که روسیه این مواضع را در خصوص جزایر سه گانه اتخاذ کرد، ما آن را به حساب خطا و عدم توجه دستگاه دیپلماسی این کشور گذاشتیم که باعث شد مجددا همین مواضع را تکرار کند و وقتی خطایی دو بار تکرار می شود، به معنای تعمدی بودن آن است.

وی با اشاره به اهداف روسیه اظهار داشت: اگر روسیه می خواهد در منطقه خلیج فارس نفوذ کند و با کشورهای عربی روابط اقتصادی داشته باشد، در اختیار خودش است اما اینکه بخواهد ایران را قربانی کند، دستگاه دیپلماسی نباید این اجازه را بدهد و باید به جد با روسیه وارد گفت و گو شود و به طور شفاف اعلام کند که اگر روسیه عذرخواهی نکند و مواضع خودش را تغییر ندهد، سطح روابطمان با این کشور را کاهش می‌دهیم؛ ما برای دوستی با روسیه هزینه های سنگینی را پرداخت می کنیم بنابراین دستگاه دیپلماسی باید از امنیت و منابع جمهوری اسلامی ایران دفاع کند و نسبت به رفتار روسیه اخطار جدی بدهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: مواضع دولت ها اثری بر تمامیت ارضی ایران نخواهد داشت؛ اما تکرار آن از سوی قدرت بزرگ منطقه ای، اشتباه بزرگی است و اگر به دنبال چالش بین ما و کشورهای عربی است، رفتار نادرستی است چراکه ما قصد چالش با کشوری را نداریم و این توانایی را داریم که نه تنها از یک جزیره، بلکه از یک وجب خاک کشور هم دفاع کنیم. بنابراین انتظار ما از روسیه که با ما روابط عمیق و استراتژیک دارد این است که رفتار نادرست خودش را سریعا اصلاح کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی