صحرا واگنکنشت

در حالی که ۸۲ درصد از آلمانی‌ها از دولت شولتس ناراضی هستند، جنبش چپ ایرانی-آلمانی BSW اعلام کرد برای حفاظت از دموکراسی علیه بی لیاقتی حزب حاکم وارد عمل شده است.

به گزارش ایران‌پژواک از نشنال نیوز، خانم صحرا واگنکنشت، فعال چپگرای ایرانی-آلمانی ضمن رونمایی از معاون حزب، شروین حق شنو، با کشاورزان ناراضی ابراز همبستگی کرد.

خانم واگنکنشت گفت مردم تحت حکومتی زندگی می‌گنند که هیچ برنامه‌ای جز برداشت پول از جیب ندارد چراکه تحت حاکمیت صدراعظمی زندگی می‌کنند که کلمات را گم کرده و در سخنرانی‌های طولانی نمی‌داند چه می‌گوید.

وی افزود ما حزب جدید تشکیل داده‎‌ایم تا بتوانیم بر این سیاست اشتباه، ناتوانی و استکبار دولتی حوزه برلین که کشور ما را تجزیه می‌کند و آینده ما را به باد می‌دهد و دموکراسی ما را به خطر می‌اندازد، غلبه کنیم.

جنبش جدید اتحاد صحرا واگنکنشت یا BSW یک گروه انشعابی از حزب مبارز چپ از تبار کمونیست‌های حاکم در آلمان شرقی سابق ، جایی که خانم صحرا بزرگ شده، هستند.

حق شنو ۴۸ ساله که در تهران متولد شده و در ۱۰ سالگی به آلمان آمده به عنوان معاون رهبر جنبش معرفی شد و وی در سخنانی خواستار بازگشت به دیپلماسی و تنش زدایی در سیاست خارجی آلمان شد.

وی گفت به عنوان کسی که به یاد می‌آورم در کشوری در حال جنگ بزرگ شده‌ام، از اینکه سیاست خارجی و امنیتی ما بیشتر حول محور مشارکت آلمان در عملیات‌های نظامی است، شوکه شده‌ام.

وی از شکست در سیاست ادغام شولتز صحبت کرد و خواستار بهبود آموزش و سیاست‌های منطقی شد تا اعتماد رای دهندگان را بازگرداند.

حق شنو گفت اکثریت اعتماد خود را به احزاب مستقر از جمله خود من از دست داده‌اند.

مالیات بر کشاورزان با ایجاد شکاف ۶۰ میلیارد یورویی در بودجه توسط حزب حاکم که قادر نشد بودجه کووید را تغیر دهد، موجب شرمساری شولتز و حزب حاکم شد و پیشنهاد برای به تعویق انداختن مالیات جدید تا ۲۰۲۶ نتوانسته شورش روستایی را سرکوب کند و انجمن کشاورزان آلمان نیز گفته است به مبارزه ادامه می‌دهد.

حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) که مبارزات زیادی بر سر هزینه‌های اقدامات گروه سبز انجام داده است، گفت که از کشاورزانی که "به نمایندگی از بخش‌های بزرگی از جامعه به خیابان‌ها می آیند" حمایت می‌کند.

اما کشاورزان اصرار دارند که نمی‌خواهند افراط‌گرایان دست راستی «اعتراض ما را برای اهداف پلید خود انتخاب کنند» و این روحیه تلخ منجر به ترس از افراط‌گرایی شده است.

در یک حادثه زشت در هفته گذشته، معاون صدراعظم رابرت هابک هنگام پیاده شدن از کشتی توسط معترضان روستایی مورد آزار و اذیت قرار گرفت و نگرانی زیادی در مورد سلامت بحث‌های دموکراتیک در آلمان ایجاد کرد.

طبق نظر سنجی موسسه Infratest dimap در هفته گذشته،۸۲ درصد از آلمانی‌ها از دولت ناراضی هستند و رتبه شخصی آقای شولز در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

بر این اساس بیش از ۸۲ درصد در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت آلمان را با اطمینان یا نگرانی می‌بینند، دومی را انتخاب کردند.

حزب AfD در نظرسنجی‌ها در جایگاه بالایی قرار دارد و خانم واگنکنشت حزب جدید خود را به عنوان یک جایگزین ضد نظام بدون حضور راست افراطی معرفی می‌کند.

همچنین سوسیال دموکرات های آقای شولز تنها ۱۴ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

کنستانتین کوهله، نماینده ارشد حزب لیبرال، با اشاره به توطئه‌های افشا شده توسط سرویس‌های امنیتی گفت که افراط‌گرایان راست‌گرا به «سناریوی روز X» امیدوارند که در آن دولت کنترل خود را از دست بدهد و یک رژیم توتالیتر جدید روی کار بیاید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی