• ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
  • کد خبر: 37375
هنر

وزارت فرهنگ پادشاهی عربی سعودی، دوشنبه ۲۳ بهمن ماه از افتتاح یک دانشکده هنر در دانشگاه ملک سعود در ریاض خبر داد.

به گزارش ایران‌پژواک، این اولین دانشکده هنر سعودی مختص آموزش هنر در این کشور به شمار می‌رود که از طریق مشارکت استراتژیک با دانشگاه ملک سعود راه‌اندازی می‌شود.

این دانشکده با سه بخش جدید هنرهای طراحی، نمایشی و تجسمی راه‌اندازی شده و این اقدام وزارت فرهنگ سعودی بیانگر همکاری فرهنگی و علمی مداوم بین وزارتخانه‌های سعودی با دانشگاه ملک سعود و سایر دانشگاه‌های معتبر ملی این کشور است.

به گزارش العربیه دانشکده هنر روز گذشته طی مراسمی در سالن تئاتر دانشگاه ملک سعود با حضور حامد بن محمد فایز معاون وزیر فرهنگ، دکتر بدران العمر رئیس دانشگاه و جمعی از دانشجویان علمی و فرهنگی در رشته‌های طراحی، علوم گرافیک، مد و جواهرات، هنرهای نمایشی از قبیل تئاتر، سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی مانند علوم چاپ، طراحی، مجسمه سازی و خوشنویسی عربی، افتتاح شد.

در این راستا، وزارت فرهنگ و ارگان‌های وابسته به آن با ارائه گروه‌های علمی متخصص در رشته‌های مختلف هنری به این دانشکده، از قبیل تهیه طرح‌های مطالعاتی برای اعضای هیئت علمی و همچنین ارائه برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان دختر و پسر در رشته‌های هنری، جهت تامین نیازهای احتمالی مورد نیاز این دانشکده کمک خواهد کرد.

رشد فرهنگی

راه‌اندازی دانشکده هنر بیانگر علاقه و اهمیت ویژه‌ای که شاهزاده بدر بن عبدالله بن فرحان، وزیر فرهنگ سعودی برای آموزش هنر قائل است.

همچنین راه اندازی این دانشکده در رشد و توسعه بخش فرهنگی برنامه چشم انداز سعودی ۲۰۳۰ تاثیر مهمی خواهد داشت.

هدف وزارت فرهنگ از مشارکت با دانشگاه ملک سعود، ایجاد مسیرهای آموزشی تخصصی در زمینه‌های فرهنگی و هنری است که به رفع نیاز بخش فرهنگی به کادر ملی واجد شرایط کمک می‌کند.

وزارت فرهنگ و دانشگاه ملک سعود با راه اندازی این پروژه هنری برای پیشبرد بخش فرهنگی سعودی و اجرای استراتژی توسعه توانمندی‌های فرهنگی و همچنین دستیابی به اهداف استراتژی ملی فرهنگی طرح چشم انداز ۲۰۳۰ پادشاهی عربی سعودی تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی