واکسن ایرانی کرونا

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) با بیان این‌که کمیته علمی کرونا و وزارت بهداشت روش پلاسمادرمانی را از پروتکل درمان کرونا حذف کردند، گفت: دو میلیون دوز واکسن ایرانی نورا توسط وزارت بهداشت خریداری نشده و در انبار باقی مانده است.

به گزارش ایران‌پژواک، حسن ابوالقاسمی، فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج)اظهار کرد: دوران کرونا معادلات علمی همه کشورها را به هم ریخت؛ در آن دوران بدن برخی بیماران با شرایط مشابه، نسبت به درمان مشابه پاسخ نمی‌داد، در این دوران تصمیم گرفتیم که پلاسمادرمانی را برای این بیماران انجام دهیم و آنتی‌بادی‌هایی که در بدن بیماران مبتلا شده وجود داشت را به افراد بیمار تزریق کنیم تا سیستم ایمنی آن‌ها در مقابل ویروس پاسخ مناسب بدهد.

تسنیم در گفت و گویی نوشت که وی افزود: کشور آمریکا مطالعات خود را درباره پلاسمادرمانی ادامه داد اما وزارت بهداشت و کمیته علمی کرونا ادامه این روش درمانی برای بیماران کرونایی را متوقف کردند. اگرچه تحقیقات پلاسمادرمانی در دانشگاه ما در حال ادامه است اما برای اینکه بتوانیم اثبات کنیم که این روش روی درمان بیماران موثر است نیاز داشتیم روش را روی نمونه‌های بسیار زیادی انجام دهیم اما متاسفانه روش پلاسمادرمانی از پروتکل درمانی کشور حذف شد.

وی افزود: در عین حال آمریکایی‌ها نتیجه مطالعه خود درباره پلاسمادرمانی را منتشر کردند و تا الان نیز در حال تحقیق روی این روش درمانی هستند که این موضوع می‌تواند اطلاعات پزشکان درخصوص بیماری را افزایش دهد.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان واکسن‌های کرونایی که وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) خریداری کرده است، بیان کرد: وزارت بهداشت ۳ میلیون دوز واکسن نورا را از ما خریداری کرد اما میزان واکسن تولیدشده، ۵ میلیون دوز بوده است. این واکسن‌ها در انبارها باقی مانده و در صورت عدم خریداری و اتمام تاریخ انقضا، امحا خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت بهداشت برنامه‌ای برای تولید واکسن کرونا به شما ارائه کرده بود؟ افزود: در آن زمان، به دلیل کمبود شدید واکسن کرونا در جهان و درنتیجه در ایران، وزارت بهداشت به ما اعلام کرد که هر میزان توان دارید واکسن تولید کنید؛ البته همزمان سایر تولیدکنندگان نیز اقدام به تولید کردند و مردم نیز از دوزهای دوم و سوم به اندازه دوزهای اول واکسن، استقبال گسترده نکردند و به همین دلیل تعدادی واکسن تولید شد و در انبار باقی ماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی