• ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
  • کد خبر: 37660
ترکیه

آمار گردشگران خارجی که در ماه نخست سال جدید میلادی به ترکیه سفر کرده‌اند، از افزایش چشمگیر سفر ایرانی‌ها به این کشور حکایت دارد.

به گزارش ایران‌پژواک، بر اساس آمار وزارت گردشگری و فرهنگ ترکیه، بیش از دو میلیون گردشگر خارجی در نخستین ماه سال ۲۰۲۴ از ترکیه بازدید کردند که نسبت به سال گذشته ۲.۱ درصد افزایش داشته است.

همانند گذشته روس‌ها بزرگترین گروه از مسافران خارجی به ترکیه را تشکیل می‌دهند و در ماه ژانویه حدود ۲۳۱ هزار شهروند روسیه از ترکیه بازدید کردند که این رقم در ژانویه سال گذشته ۲۷۹ هزار نفر بود.

به گزارش حریت چاپ ترکیه، گردشگران ایرانی با ۲۱۱ هزار نفر بازدیدکننده، رتبه دوم را به خود اختصاص دادند که نشان‌دهنده افزایش چشمگیر ۸۷ درصدی نسبت به آمار مدت زمان مشابه سال گذشته است.

تعداد مسافران بلغارستانی که از ترکیه بازدید می‌کنند هم در ماه ژانویه ۳ درصد کاهش یافته و ورود گردشگران از آلمان نیز با ۲ درصد افزایش به حدود ۱۴۳ هزار نفر در ماه ژانویه ۲۰۲۴ رسیده است.

«استانبول» همچنان مقصد مورد علاقه گردشگران خارجی بود. این کلان‌شهر در ماه گذشته ۱.۲ میلیون بازدیدکننده را جذب کرد که ۵۷ درصد از کل گردشگران ورودی به این کشور را در برمی‌گیرد.

«آنتالیا»، یکی دیگر از نقاط مهم توریستی در سواحل مدیترانه، میزبان ۱۷۸ هزار گردشگر خارجی بود، در حالی که سهم «ادرنه» در کل بازدیدهای گردشگران خارجی ۱۱.۶ درصد یا ۲۳۸ هزار نفر بود.

سال گذشته، ترکیه پذیرای ۴۹.۲ میلیون گردشگر خارجی بود که ۱۰.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشت و با احتساب شهروندان ترک مقیم خارج از کشور، نزدیک به ۵۷ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ از این کشور دیدن کردند.

موسسه آمار ترکیه (TurkStat) نیز اعلام کرد که درآمد گردشگری ترکیه در سال ۲۰۲۳ به ۵۴.۳ میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است.

ترکیه قصد دارد در سال جدید میلادی ۶۰ میلیون بازدیدکننده جذب کند و از محل آن ۶۰ میلیارد دلار درآمد گردشگری کسب کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی