دلار

قیمت دلار با رشد ۲۰۰۰ تومانی در نیمه اسفند یکی از هفته‌های صعودی با نوسان بالا را پشت سر گذاشت. بازار ارز متاثر از رشد تقاضا، افزایش قیمت طلای جهانی و بیت‌کویین و حراج ربع سکه با قیمت دلار ۹۹ هزار تومانی افزایشی شد.

به گزارش ایران‌پژواک، قیمت دلار در هفته سوم اسفند با رشد بازدهی ۳.۲۴ درصدی بسته شد. افزایش قیمت بیش از ۲۰۰۰ تومانی و بازدهی ذکر شده یکی از هفته‌های پرتلاطم را بازار دلار رقم زد. این اسکناس در آخرین معامله هفته سوم اسفند در پله پنجم و کف کریدور ششم بسته شد.

گفتنی است در هفته اخیر اولین و دومین حراج ربع‌ سکه‌های بانک مرکزی به ترتیب در روز یکشنبه ۱۳ و چهارشنبه ۱۶ اسفند برگزار شد. در حراج اول ربع سکه با قیمت ۱۱ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۲۰۸ تومان و در دومین حراج با قیمت ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۶۲۰ تومان عرضه شد. به اعتقاد برخی فعالان بازارهای مالی این قیمت‌ها مهر تاییدی شد تا فتیله قیمت دلار که مدت‌ها بود با سیاست‌های بانک مرکزی فریز شده بود، روشن شود و انفجار قیمت را در بازارهای مالی رقم بزند. طلای ربع سکه‌ها در حراج‌های اول و دوم با دلار ۹۴ و ۹۹ هزار تومانی محاسبه شد و معامله‌گران این اقدام را سفته‌بازی با عاملیت بانک مرکزی عنوان کردند. به اعتقاد آنها این همین موضوع مهر تاییدی بر افزایش قیمت دلار در روزهای آتی نیز هست.

دلار ۹۹ هزار تومانی ربع‌ سکه‌ها، شایعه است!

برخی معامله‌گران حراج ربع سکه با دلار ۹۹ هزار تومانی را شایعه عده‌ای از فعالان صنف سکه برای منصرف کردن مردم از شرکت در حراج عنوان می‌کنند. به اعتقاد آنها نوسانات بازار متاثر از رشد تقاضای پایان سال و رشد قیمت‌طلا و بیت‌کویین است که باعث رشد قیمت‌ها در بازارهای داخلی شده است.

برخی فعالان بازار ارز معتقدند قیمت دلار در روزهای پایانی سال به کریدور ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؛ زیرا هدف سیاست‌گذار در سال جاری تثبیت دلار در کریدور ۵۰ هزار تومانی بود است. بانک مرکزی از ابتدای سال نیز تلاش زیادی برای حفظ این محدوده قیمت کرده است؛ بنابراین نمی‌گذارد سال ۱۴۰۲ دلار در کریدور ششم بسته شود.

بازار ارز تغییر جهت داد

روز پنجشنبه ۱۷ اسفند قیمت ارزهای مهم در بازار با روند کاهشی بازگشایی شد اما در ادامه معاملات قیمت‌ها افزایشی شد. قیمت درهم روز پنجشنبه با روند کاهشی بازگشایی شد اما در ادامه معاملات روند افزایشی داشت این اسکناس در آخرین روز هفته با قیمت ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد. علاوه بر آن، قیمت تتر با رشد ۴۰۰ تومانی روی رقم ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومانی قرار گرفت. در آخرین روز هفته، پوند انگلیس رشد ۷۰۰ تومانی داشت و به کانال ۷۷ هزار تومانی صعود کرد و با رقم ۷۷ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد. یورو با رش ۶۰۰ تومانی به کانال ۶۶ هزار تومانی راه یافت و به قیمت ۶۶ هزار و ۳۴۰ تومان رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی