• ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
  • کد خبر: 37887
بارش باران

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: سامانه بارشی جدید دوشنبه وارد ایران می‌شود.

به گزارش ایران‌پژواک، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: با ورود سامانه بارشی جدیدی به کشور از روز دوشنبه (۲۸ اسفند) تا روز چهارشنبه (۱ فروردین۱۴۰۳) ایران بارانی خواهد بود.

صادق ضیاییاناظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز(۲۶ اسفند) در جنوب غرب، برخی مناطق غرب و شمال غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز مرکزی در قزوین، البرز و تهران، مناطقی از سواحل خزر بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر برف پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: یکشنبه(۲۷ اسفند) در برخی نقاط واقع در شرق و شمال شرق رگبار پراکنده و وزش باد رخ می دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: دوشنبه(۲۸ اسفند) با ورود سامانه بارشی جدیدی به غرب کشور، بارش در نوار غربی کشور، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی و در غرب سواحل خزر آغاز می شود. بارش در غرب و شمال خوزستان شدت خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: سه شنبه (۲۹ اسفند) بارش در نیمه غربی تشدید می‌شود و مناطقی از جنوب کشور را نیز فرا می‌گیرد همچنین چهارشنبه (اول فروردین‌ماه) سامانه بارشی با حرکت شرق سوی خود تمام مناطق کشور به جز جنوب و جنوب غرب را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشوردرباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۷ اسفند) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد، در شب غبار رقیق با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه ( ۲۸ اسفند) نیمه ابری و غبار صبحگاهی، به‌تدریج افزایش ابر، از بعدازظهر رگبار باران، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل و زنجان با کمینه ۱- درجه سانتیگراد و بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای۳۰ و ۳۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی