• ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
  • کد خبر: 37923
طالبان

وزارت دفاع طالبان از هدف قرار دادن مراکز نظامی پاکستان در نقاط مرزی خبر داد.

به گزارش ایران‌پژواک، وزارت دفاع دولت سرپرست افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که در واکنش به حملات هوایی بامداد امروز پاکستان به ۲ نقطه در این کشور، مراکز نظامی پاکستان در نقاط مرزی را هدف قرار داده است.

این وزارت‌خانه حمله پاکستان را یک اقدام «تجاوزکارانه» به خاک افغانستان خوانده و گفته است: «نیروهای دفاعی کشور آماده پاسخ به هر گونه اقدام‌های تجاوزکارانه بوده و در هر حالت از تمامیت ارضی شان دفاع خواهند کرد».

طبق روایت کابل، جنگنده‌های پاکستان بامداد امروز به مناطقی در خوست و پکتیکا حمله کردند که در پی آن هشت نفر کشته شدند.

به گزارش ایسنا این حمله پس از آن به وقوع پیوست که روز یکشنبه ارتش پاکستان اعلام کرد، در پی حمله تروریستی به پست سربازان این کشور در وزیرستان شمالی واقع در مرز افغانستان، هفت نظامی کشته شدند.

شبکه طلوع‌نیوز نیز امروز و به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد «در پی درگیری نیروهای امارت اسلامی با نظامیان پاکستان در امتداد نقطه مرزی دیورند در ولسوالی پکتیا، سه نیروی پاکستانی زخمی شدند».

این منبع گفت طالبان به «پاسگاه‌های نظامیان پاکستانی در منطقه بورکی در آن سوی مرز حمله توپ‌خانه‌ای انجام داده‌اند».

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی دولت سرپرست افغانستان هم امروز خطاب به پاکستان گفته بود: «چنین حملاتی نقض حریم افغانستان است و عواقب بدی در پی خواهد داشت که مهار آن در توان این کشور نخواهد بود».

مقام ارشد طالبان همچنین از دولت جدید پاکستان خواسته «تا روابط ۲ کشور را به دلیل اقدام‌های "بی‌باکانه" چند ژنرال نظامی برهم نزند و این کشور نباید ناتوان بودنش را به دوش کابل بیندازد».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی