مخالفین

پیوتر تولستوی، نایب رئیس دومای روسیه به پاریس هشدار داد که کشورش «همه سربازان فرانسوی» را که به اوکراین اعزام شوند از پای درخواهد آورد.

به گزارش ایران‌پژواک از یورونیوز، این سخنان در حالی مطرح می‌شود که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه طی هفته‌های گذشته به دفعات تاکید کرده است که گزینه اعزام سربازان کشورش به اوکراین منتفی نیست.

پیوتر تولستوی که نتیجه لئو تولستوی، نویسنده مشهور روس و نویسنده رمان «جنگ و صلح» در قرن نوزدهم است در مصاحبه با یک رسانه فرانسوی گفت که پاریس در آستانه «برانگیختن جنگ جهانی سوم» است. نایب رئیس دوما (مجلس سفلی روسیه) از نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه محسوب می‌شود.

کاخ الیزه اظهارات منتسب به امانوئل ماکرون مبنی بر احتمال اعزام سربازان فرانسوی به بندر اودسا در جنوب اوکراین را تکذیب کرده است.

نایب رئیس دوما در بخشی دیگری از مصاحبه‌اش با شبکه تلویزیونی «ب اف ته و» مدعی شد که ۱۳ هزار نیروی مزدور در اوکراین حضور دارند که «۳۶۷ نفر» از آنها فرانسوی هستند. وی افزود که تاکنون «۱۴۷ نفر» از این نیروهای مزدور فرانسوی کشته شده‌اند.

سرگئی ناراشکین، رئیس اداره اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه گفته بود که فرانسه برای اعزام دو هزار سرباز به اوکراین آماده می‌شود. وزارت نیروهای مسلح (دفاع) فرانسه با تکذیب این ادعا، آن را به عنوان «پخش گسترده اطلاعات جعلی» محکوم کرد.

فرانسه از زمان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تنها عضو این اتحادیه محسوب می‌شود که سلاح هسته‌ای در اختیار دارد. بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که رئیس‌جمهوری فرانسه با عدم تعیین خط قرمز مشخص به دنبال ایجاد «ابهام راهبردی» پیرامون سیاست کشورش در قبال جنگ اوکراین است.

کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه در پی تاخیر در تصویب کمک نظامی آمریکا به اوکراین در کنگره ایالات متحده و چشم‌انداز بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید، برای شرایطی متفاوت در جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ آماده می‌شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی