چیپس

برخی از مالکان، کلید خودرو خود را شب‌ها در داخل پاکت خالی چیپس نگهداری می‌کنند. به فرض آن‌ها، این کار از سرقت خودرو جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایران‌پژواک، برخی از مالکان، کلید خودرو خود را شب‌ها در داخل پاکت خالی چیپس سیب‌زمینی نگهداری می‌کنند. به فرض آن‌ها، این کار از سرقت خودرو جلوگیری می‌کند.

سارقان خودرو همیشه در حال پیشرفت هستند، و در حالی که خودروسازان در تلاش برای پشت سر گذاشتن آن‌ها هستند، حتی خودروهای جدید ممکن است در معرض سرقت قرار بگیرند. یک تاکتیک، خودروهای دارای قابلیت ورود بدون کلید با سامانه خاموش/روشن را هدف قرار می‌دهد. این استراتژی «حمله رله» نامیده می‌شود.

مخفی کردن کلید خودرو در پاکت چیپس، راهکاری برای مقابله با حمله رله

در حمله رله، سارق اول یک حلقه سیم را در نزدیکی درب ورودی خانه مالک خودرو نگه می‌دارد. این در واقع آنتن یک دستگاه الکترونیکی است که برای پخش سیگنال کلید خودرو در نزدیکی درب ورودی مالک طراحی شده است. سارق دوم یک دستگاه تکرارکننده را در نزدیکی خودرو مستقر می‌کند. این باعث می‌شود کلید و خودرو ارتباط برقرار کرده و سیگنال‌هایی را به یکدیگر ارسال کنند تا قفل درهای خودرو باز و سپس موتور روشن شود. قبل از اینکه مالک از ماجرا خبردار شود، سارقان با خودرو فرار کرده‌اند.

در نتیجه، مالکان خودروهای جدید روش‌های مختلفی را برای مسدود کردن این سیگنال انجام می‌دهند. هدف این است که سارقان نتوانند سیگنال را تکرار کنند، بنابراین ساده‌ترین راه‌حل این است که کلید اصلی و هر نسخه یدکی را تا حد امکان از خودرو دور کنید. قرار دادن آن‌ها در کنار تخت این مزیت را دارد که در صورت مشاهده موارد مشکوک، بتوانید فورا دزدگیر خودرو را فعال کنید. اما برخی از اقلام خانگی می‌توانند یک لایه محافظ اضافی برای این کار ایجاد کنند.

برای جلوگیری از حمله رله، باید سیگنال RFID کلید خودرو را مسدود کنید. مطمئن‌ترین مسدودکننده یک جعبه یا کیسه مسدودکننده RFID است. اگر اهل کارهای فنی باشید، با استفاده از چندین لایه فویل آلومینیومی می‌توانید سیگنال کلید را متوقف کرده یا قدرت آن را تا حد زیادی کاهش دهید. یوتیوبری به نام Mad Mods به این نکته اشاره کرده که پاکت چیپس سیب‌زمینی نیز از فویل آلومینیومی ساخته شده و می‌تواند تا حد زیادی قدرت سیگنال‌های RFID را کاهش دهد.

راه حلی برای شرایط خاص!

این یک راه‌حل مطمئن نیست، اما برای شرایط خاص جواب می‌دهد. فرض کنید در حین مسافرت مجبور می‌شوید خودرو را در محله‌ای که از شرایط آن بی‌خبر هستید پارک کنید. پس وقت ندارید یک دستگاه مسدودکننده RFID سفارش دهید یا احتمال اینکه یک فویل آلومینیومی در صندوق عقب خودرو داشته باشید کم است. بنابراین می‌توانید یک پاکت چیپس 1 دلاری بخرید، محتویاتش را میل کنید و از آن برای محافظت از کلید خودرو استفاده کنید.

همچنین بهتر است پاکت را پشت و رو کنید تا کلید خودرو چرب نشود. اگر انتهای پاکت باز باشد، این روش کار نمی‌کند. بنابراین باید آن را محکم دور کلید بپیچانید. می‌توانید آن را با کش لاستیکی ببندید یا چیز سنگینی روی آن قرار دهید تا در طول شب باز نشود.

اگر برای باز کردن قفل درهای خودرو نیاز به کلیک روی دکمه‌ای از کلید خودرو باشد، حمله رله ساده کار نخواهد کرد. بنابراین یک راه مطمئن برای جلوگیری از آن، غیرفعال کردن ویژگی ورود بدون کلید خودرو است. اما هر خودروسازی اجازه انجام این کار را به مالکان نمی‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی