ترودو

نخست وزیر کانادا ایستادگی در برابر رئیس جمهور آمریکا را منوط به حمایت رأی دهندگان از حزب متبوع خود در انتخابات آتی کانادا دانست.

به گزارش ایران پژواک به نقل از رویترز، در شرایطی که به نظر می رسد حزب حاکم و متبوع «جاستین ترودو» نخست وزیر کنونی کانادا در انتخابات ۲۱ اکتبر اکثریت را در پارلمان کانادا از دست بدهد، وی روز دوشنبه در کمپینی انتخاباتی از لزوم برخورداری از یک دولت قدرتمند برای ایستادگی در برابر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا سخن گفت.

این اظهارات ترودو که به طور غیرمنتظره ای محکم و باصلابت بود، در پی تیرگی روابط میان سران دو کشور آمریکای شمالی و پس از اتهام زنی ترامپ علیه ترودو مطرح شد.

ترودو همچنین خاطرنشان کرد که حزب لیبرال کانادا سال گذشته بر روند گفتگوهای موفقیت آمیز جهت انعقاد یک توافق تجاری جدید میان آمریکا- مکزیک- کانادا نظارت داشت؛ گفتگوهایی که بسیار فشرده و دشوار بود و به گفته ترودو، «اندرو شی یِر» رهبر حزب محافظه کار کانادا در این گفتگوها خواهان تسلیم شدن در برابر خواستهای ترامپ بود.

ترودو در گفتگو با خبرنگاران گفت: «برای ایستادگی در برابر دونالد ترامپ و دفاع از [منافع] مردم کانادا، براث مقاومت در برابر نیروهای عوام زده و هرج و مرج در جهان پیرامونی، به دولتی قدرتمند و متمرکز نیازمندیم».

لازم به ذکر است نتایج نظرسنجی مؤسسه تحقیقاتی نانوس که روز دوشنبه منتشر شد، میزان حمایت مردمی از حزب لیبرال کانادا ۳۲.۳ درصد و حزب رقیب آن (حزب محافظه کار) ۳۲.۱ درصد است.

این نظرسنجی ها همچنین نشان می دهد که حزب متبوع و حاکم ترودو- «حزب لیبرال»- در انتخابات مجلس عوام کانادا اکثریت را از دست خواهد داد. از این رو، لیبرالها برای تشکیل دولت آتی کانادا نیازمند ائتلاف با احزاب کوچکترند.

از سوی دیگر، اندرو شی یِر از مردم کانادا خواست تا از وی حمایت کنند؛ زیرا به ادعای او، ائتلاف میان لیبرالها و نئو دمکراتها می تواند به کسری عظیم بودجه بیانجامد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی