• ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
  • کد خبر: 12580
کالدرون

مرد آرژانتینی به هیچ عنوان نمی‌خواهد اشتباهات ذهنی‌اش را در تصمیماتی که برای پرسپولیس اتخاذ می‌کند، قبول کند.

به گزارش ایران پژواک، گابریل کالدرون در شرایطی هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت که آنها بعد از دوران درخشان خود با برانکو ایوانکوویچ با یک جدایی شوک آور مواجه شده بودند تا مدیران تحت فشار این تیم به دنبال تصمیماتی باشند که هجمه‌ها را از خود دور کنند. در این میان کالدرون در نهایت هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت و در اولین صحبت خود ادعاهای تازه‌ای مطرح کرد:" پرسپولیس شاید قهرمان شده باشد اما من اینجا هستم تا بازی‌های تهاجمی و پرگل را با این تیم به نمایش بگذارم."

با گذشت ۱۱ هفته از لیگ برتر و دو بازی از جام حذفی اما تنها چیزی که برای هواداران و کارشناسان قابل مشاهده است، نمایش نه چندان فنی درخشان و تغییرات بی سرانجام سرخ‌هاست. موضوعی که بعد از چهار شکست در ۱۱ بازی باعث شده تا جایگاه مرد آرژانتینی نیز چندان در این تیم مستحکم نباشد.

با این حال اتفاق عجیب این است که مرد آرژانتینی به هیچ عنوان نمی‌خواهد پذیرنده اشتباهات ذهنی و تاکتیکی خود در تیم باشد. بعد از ماجرای مربوط به جونیور براندائو که در نهایت منجر به جدایی این مهاجم برزیلی شد، اکنون موضوع بعدی ماجرای بشار رسن است.

در ادامه به نشست خبری پر سر و صدای امروز کالدرون که در آن ترجیح داد بدون پاسخ دادن به سوالات پایانی آن را ترک کند خواهیم پرداخت.

مرد آرژانتینی بعد از تاخیر ۲۰ دقیقه‌ای و در شرایطی که خبرنگاران در انتظار حضورش در روز تعطیل بودند خود را به میدان شیخ بهایی رساند. در حالیکه که مترجم و مدیررسانه‌ای تیم به سمت آسانسور آماده به کار و حاضر در طبقه همکف می‌رفتند، کالدرون اعلام کرد که باید از پله‌ها به سمت محل نشست خبری بروند و گفت کمی ورزش بیشتر در این شرایط بد نیست. این همان اتفاقی است که او در تمرین پرسپولیس نیز بارها آن را به اجرا گذاشته و ترجیح داده پا به پای بازیکنانش آیتم‌ها و خصوصا تمرینات بدنی را به اجرا بگذارد.

کالدرون در جایگاه پاسخگویی نشست و در ادامه بعد از پاسخ دادن به سوالات ابتدایی بازی و کمی هم حواشی مربوط به شایعات مربوط به کم کاری بازیکنان و ماجرای جدایی براندائو و در شرایطی که آماده ترک محل نشست می‌شد با سوالاتی مواجه شد که نارضایتی و عصبانیت وی را نیز در پی داشت.

سوالات پایانی از اینجا شروع شد که خبرنگار ورزش سه از مرد آرژانتینی پرسید: روز اولی که آمدید به هواداران این وعده را دادید که تیم یک شکل ویژه در کنار نمایش دلپذیر و جذاب‌تر را خواهد داشت. اکنون با گذشت ۱۱ هفته از لیگ برتر و دو بازی از جام حذفی هنوز آن چیزی که وعده‌ دادید بودید را ندیدیم و تیمی با تغییرات زیاد و سردرگمی و نارضایتی بازیکنان، با هجمه‌های زیاد از سوی کارشناسان و هر هفته هم این بحث وجود دارد که شاید پایان کار شما در پرسپولیس باشد. درباره این شرایط خودتان نظرتان چیست؟

کالدرون اینطور پاسخ داد: بگذارد از آخر جواب بدهم. بحث اینکه می‌گویند مربی هفته بعد هست یا نیست، بحثی است که خبرنگاران مطرح می‌کنند. من به همه صحبت‌ها احترام می‌گذارم و قوانین حرفه‌ای فوتبال را می‌شناسم. مسلما همیشه مسئولیت اول اتفاقات با مربی است. ولی آنالیز و نظرهایی که داده می‌شود باید همخوانی با واقعیت داشته باشد. حالا بازی آخر نه، اگر دو بازی قبل از آن که در خانه بازی کردیم و ۳۶ ضربه به دروازه داشتیم، فکر نمی کنم هیچ تیمی در اینجا ۱۹ ضربه داشته باشد. فرق ما با تیم‌های دیگر این است که آنها ضربه کمتر می‌زنند ولی گل بیشتر می زنند. وقتی تیم این همه موقعیت ایجاد می‌کند یعنی خوب کار می‌کند اما هنوز با آن چیزی که مدنظرم است نرسیده. همانطور که گفتم این یک باشگاه بزرگ است و مسلما توقعات هم بزرگ است. ولی ما بدون بازیکن خارجی و بدون فوروارد گلزن بازی می‌کنیم، باید توقعات هم کمتر باشد. همیشه توقعاتی وجود دارد و این طبیعی است. من می دانم اگر چند بازیکن خارجی خوب داشتم و به گل می‌رسیدیم خوب بود. بازیکنان ایرانی که داریم واقعا خوب هستند. این تیم با دو بازیکن خوب خارجی که گلزن باشند مسلما در لیگ می توانیم بدون هیچ مشکلی مقابله کنیم و در آسیا هم نمایش خوبی داشته باشیم.

وقتی صحبت‌های کالدرون به اینجا رسید بار دیگر با این پرسش مواجه شد که وقتی ادعا می‌کند "بدون بازیکن خارجی" است ولی بشار رسن را در اختیار دارید و استفاده نمی‌کنید. بازیکنی با کیفیت و مطرح که نمایش خوبی مقابل ایران در ترکیب عراق داشت، اینطور پاسخ داد: بشار مصدومیت شانه داشت. از شما می خواهم وقتی صحبت می‌کنید کمی به گذشته دقت کنید و فکر کنید. ما بشار را احیا کردیم و مصدومیتش خوب شد. در بازی با شهر خودرو ۸۰ دقیقه فیکس بازی کرد. رفت برای تیم ملی و دیگر بازنگشت. دفعه بعد دوباره دیر برگشت و دوباره بازی تیم ملی عراق و دوباره دیر برگشت. الان چهار روز برگشته و اگر شما حرفه ای نگاه کنید می‌توانید از این بازیکن استفاده کنید. من مقصر هستم که بشار دیر برگشته؟ بشار را تا الان هیچ فرصتی وجود نداشته که کامل در اختیار داشته باشیم و مشکل پاسپورت پاسپورت و پاسپورت...

بار دیگر این سوال مطرح شد که شما درخواست جذب پلی میکر را داشتید با این حال بشار بازیکن باکیفیتی در آسیا و در قرارداد پرسپولیس است: حق با شماست، اما بشار نیست. بشار تقریبا دو ماه آخر خیلی کم در کنار ما بوده است.

کالدرون که بعد از گفتن این جملات قصد ترک نشست خبری را داشت با این سوال مواجه شد که شما جونیور را درخواست داده بودید و این در حالی بود که از سوی باشگاه چندین بازیکن (مهاجم) دیگر به شما معرفی شده بود: تمام شد قراردادش! جونیور تمام.

صدالبته مصاحبه مطبوعاتی محلی برای سوالات چالشی نیست و بنابراین به ندرت ممکن است خبرنگار و سوژه مصاحبه همدیگر را قانع کنند. اما اگر گابریل کادرون در زمانی مناسب مقابل خبرنگاران بنشیند شاید از او سوال کنیم بالاخره نظر نهایی اش درباره بشار رسن است. اینکه اگر بشار بازیکن باکیفیتی است و از این به بعد هم قرار است با پرسپولیس باشد چه نیازی به بازیگردان خارجی است و سوال بعد جونیور براندائو و شانه خالی کردن های او درباره جذبش در حالی که مشخص است این بازیکن با اصرار او به ایران آمده است. با این حال منتظر روزهای آینده و شرایط این سرمربی آرژانتینی با پرسپولیس ماند در شرایطی که ممکن است مسابقه فردا با نساجی به دلیل آلودگی هوا لغو شود، کالدرون این فرصت را خواهد داشت تا تیمش را به آنچه که وعده داده برساند البته اگر همچنان با گفتگوهای عجیبش به تضعیف روحیه ستاره هایی مثل علی علیپور نپردازد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی